• Move in 1 dag

Bij Move in 1 dag komen kinderen samen met studenten in actie voor een ander. Kinderen ontdekken in korte tijd wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Ideaal voor BSO’s, zomerscholen en jongerencentra!

Wat is move in 1 dag?

Zoals de naam al zegt, duurt dit Move programma 1 dag. Op deze dag gaan kinderen, onder begeleiding van studentenvrijwilligers, aan de slag met het thema ‘iets doen voor een ander.’ Ze gaan met elkaar in gesprek en verzinnen een gave actie.

Het programma bestaat uit twee delen: in de ochtend verzinnen en kiezen de kinderen een actie. In de middag voeren ze het miniproject uit. De kinderen bedenken zélf wat zij willen bijdragen, dat kan bijvoorbeeld een afval-opruimmiddag zijn of complimentjes uitdelen aan buurtbewoners.

Aan het einde van de middag ontvangen de kinderen een diploma, om het project feestelijk af te sluiten en omdat zij echte helden zijn!

Onder begeleiding van vrijwillige studenten die zich inzetten voor een goed doel, doen kinderen iets voor een ander. Sterk meisje.

kennismaken talenten ontdekken wijk verkennen actie bedenken actie uitvoeren feestelijk afsluiten. Tijdlijn.

Ben jij student/young professional?

• Help kinderen in actie te komen voor hun omgeving;
  • Samen met andere Movers uit onze pool;
  • Tijdinvestering: één dag per project en een eenmalige online training;
  • Gratis online training van Move om de kinderen goed te leren begeleiden;
  • Zet je in voor je omgeving: lever een maatschappelijke bijdrage en werk aan je cv.

Ben jij werkzaam op BSO/zomerschool etc?

• Bied jouw leerlingen een onvergetelijke ervaring;
  • Kinderen ontwikkelen hun talent, komen in actie voor een ander en leren nieuwe leefwerelden kennen;
  • Begeleiding door getrainde studenten;
  • Weinig inspanning vereist.

Doe ook mee!

Enthousiast geworden en wil je meedoen met Move in 1 dag? Of meer informatie ontvangen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op!

• Ik ben een...