Elk jaar komen er met Move duizenden kinderen in actie voor hun omgeving! Supertof, maar op dit moment is het wel wat lastiger om iets goeds te doen voor een ander. Door de coronacrisis moet je zoveel mogelijk thuisblijven of 1,5 meter afstand houden. Hoe kun je vanuit huis of met genoeg afstand alsnog in actie komen? Bekijk snel de tips die de medewerkers en studenten van Move voor jou op een rijtje hebben gezet!

We vinden het heel leuk om te zien wat jij voor een ander hebt gedaan. Deel jouw actie met #kominactie op Instagram  en tag @stichting.move of stuur ons een berichtje via het contactformulier op deze pagina.

Veel plezier en succes!

Spring snel naar de acties!

Klik op een actie hieronder en je leest meteen wat je kunt doen!

Kaartje schrijven / poster maken / boodschappen doen / stoepkrijten / balkonbingo / goed nieuws journaal

Kaartje schrijven

Veel ouderen zitten helemaal alleen thuis en kunnen maar moeilijk de deur uit, omdat zij extra kwetsbaar zijn. Stuur daarom een mooi kaartje naar jouw eigen opa of oma, naar jouw oudere buurman of buurvrouw of naar het zorgcentrum of het verzorgingstehuis bij jou in de buurt!

Je mag het kaartje ook naar ons sturen! Dan zorgen wij dat hij bij een oudere terecht komt. Vergeet de postzegel niet!

Het adres waar je kaartje heen kan:

Stichting Move
t.a.v. Actie voor een ander
Maliesingel 28-I
3581 BH Utrecht

Een leuk voorbeeld: Kiki (19) stuurt kaartjes naar kinderen die jarig zijn maar het even niet kunnen vieren én naar ouderen. Klik op de foto om te lezen hoe ze dat doet.

Of ga digitaal!

Heb je geen postzegels of vind je het lastig om een kaartje te maken? Dan kun je hieronder een digitaal berichtje voor een oudere achterlaten. Wij zorgen dat het berichtje bij een oudere terechtkomt! En: je kunt natuurlijk ook even bellen met een oudere die je kent!

Poster maken

Maak een toffe poster die je voor het raam kunt hangen. Misschien lopen er mensen langs jouw huis richting de supermarkt of woont er iemand aan de overkant die een big smile op z’n gezicht krijgt door jouw poster!

Wat kan je erop zetten?

• Zoek een leuk gedichtje uit of schrijf een mooie zin op de poster! Bijvoorbeeld: “Veel sterkte! Ik hoop dat iedereen weer snel naar school en aan het werk mag!” of “Alles komt goed!”
  • Maak een leuke tekening, bijvoorbeeld van hoe je het best je handen kunt wassen.