Op dinsdag 8 oktober 2019 vierden wij ons 10-jarig jubileum. Met inspirerende workshops en verrassende ontmoetingen lieten wij zien dat verschillen tussen groepen in de maatschappij tot hele mooie dingen kunnen leiden. De middag werd samen met partners vormgegeven en was een groot succes. Er waren meer dan 200 aanwezigen, waaronder veel kinderen en studenten die meededen met een Move-project. We zijn zeer vereerd dat Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander voor een tweede keer een bezoek bracht aan stichting Move. Hij is met meerdere mensen in gesprek gaan over wat zij kunnen doen voor een ander of voor hun buurt.

Bekijk de foto's

Groepsfoto jubileum stichting Move koning Willem-Alexander
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander tijdens het 10-jarig jubileum van stichting Move
Koning op jubileum stichting Move
Zijne Majesteit de Koning op bezoek bij Move in 2012 – Foto: Michael de Louw
Koning Willem-Alexander en Move-directer en oprichter Michiel Bodt - Foto: Hustle Creatives
Koning Willem-Alexander en Move-directer en oprichter Michiel Bodt – Foto: Hustle Creatives
Aanwezigen in gesprek tijdens de afsluitende borrel. - Foto: Hustle Creatives
Aanwezigen in gesprek tijdens de afsluitende borrel. – Foto: Hustle Creatives
Aanwezigen tijdens de workshop van Critical Mass - Foto: Hustle Creatives
Aanwezigen tijdens de workshop van Critical Mass – Foto: Hustle Creatives
Alle aanwezigen krijgen een goodiebag. - Foto: Hustle Creatives
Alle aanwezigen krijgen een goodiebag. – Foto: Hustle Creatives
Het rondetafelgesprek met onder andere Koning Willem-Alexander, Burgemeester van Utrecht Jan van Zanen en kinderen en studenten van Move Koning Willem-Alexander aan tafel bij de bedenk en doe sessie van Move - Foto: Hustle Creatives
Het rondetafelgesprek met onder andere Koning Willem-Alexander, Burgemeester van Utrecht Jan van Zanen en kinderen en studenten van Move Koning Willem-Alexander aan tafel bij de bedenk en doe sessie van Move – Foto: Hustle Creatives
Michiel Bodt en Koning Willem-Alexander lopen de zaal van het plenaire welkom uit. - Foto: Hustle Creatives
Michiel Bodt en Koning Willem-Alexander lopen de zaal van het plenaire welkom uit. – Foto: Hustle Creatives
Koning Willem-Alexander woont de workshop bedenk en doe sessie van Move bij. - Foto: Hustle Creatives
Koning Willem-Alexander woont de workshop bedenk en doe sessie van Move bij. – Foto: Hustle Creatives
Een student vertelt tijdens het rondetafelgesprek. - Foto: Hustle Creatives
Een student vertelt tijdens het rondetafelgesprek. – Foto: Hustle Creatives
Aanwezigen spelen het burgerschapsspel van Terra Nova - Foto: Hustle Creatives
Aanwezigen spelen het burgerschapsspel van Terra Nova – Foto: Hustle Creatives
De workshop Future in Dance - Foto: Hustle Creatives
De workshop Future in Dance – Foto: Hustle Creatives

Benieuwd naar meer foto’s?

Ga snel naar onze Facebookpagina!

Workshops

Tijdens het jubileumfeest waren er twee workshoprondes. Iedere aanwezige kon kiezen uit maar liefst zes inspirerende workshops.

Workshops jubileum stichting Move

Workshop 1: Bedenk & Doe sessie
Stichting Move

Hoe kun je de ‘Building Blocks’ methode van Stichting Move toepassen in jouw organisatie? En hoe kan je de wijk- en doelgroepsgerichte aanpak van Move in jouw buurt of persoonlijke leven gebruiken? Tijdens de Bedenk en doe sessie van Stichting Move maak je kennis met de methode die Move al 10 jaar met succes in haar projecten gebruikt.

Workshop 2: BURGERSCHAPSSPEL TERRA NOVA MINIMAATSCHAPPIJ
Stichting Terra Nova – Democratisch Design

Wil je de grote uitdagingen van de samenleving wel eens van een andere kant bekijken? Of deze juist bespreekbaar maken met leerlingen? Kom dan het burgerschapsspel spelen! Met Terra Nova Minimaatschappij maak je de wereld waar je zelf in zou willen wonen. Jouw team staat aan het roer van een nieuwe samenleving, terwijl een verhaallijn je moreel kompas op de proef stelt. Het spelmateriaal maakt de complexe vraagstukken voorstelbaar. Zo kan iedereen meedoen. Hoe ziet jouw wereld eruit?

Workshop 3: TS-methode
Future in Dance

Future in Dance biedt creatieve programma’s met artistieke en educatieve activiteiten, waarmee (met name maatschappelijk kwetsbare) jongeren in de regio Rijnmond hun talenten kunnen ontwikkelen en hun kansen vergroten in de maatschappij. Indirah Tauwnaar, artistiek leider en directeur van FiD ontwikkelde de Tribalism Semantics (TS-methode). Dingen die moeilijk te verwoorden zijn worden met deze methode omgezet naar unieke bewegingsvormen. In de workshop voor Stichting Move maakt zij, samen met de aanwezigen, de woorden inclusiviteit en diversiteit op een verassende, non verbale en fysieke manier bespreekbaar.

Workshop 4: De Ideale Dialoog
Missing Chapter Foundation

Missing Chapter maakt zich hard voor kind-inclusie, omdat kinderen er recht op hebben en omdat hun creatieve denkkracht beslissingen beter maakt. Bovendien hebben veel belangrijke besluiten van vandaag, invloed op het leven van morgen. Missing Chapter brengt daarom besluitvormers van bijvoorbeeld bedrijven en overheid in contact met verschillende generaties om de ‘ideale dialoog’ tot stand te brengen. Tijdens deze workshop bespreekt Missing Chapter het belang van kind-inclusie, maar wordt er ook een dialoog gecreëerd en gestimuleerd onder de deelnemers.

Workshop 5: Vriend & vijand?
Critical Mass

Met de workshop Vriend & Vijand in de klas maakt Critical Mass pesten, buitensluiting, vooroordelen en discriminatie bespreekbaar. De workshop is een digitaal, interactief en ervaringsgericht project over sociale veiligheid op het vo en mbo. Voor Stichting Move hebben ze deze workshop aangepast door hem uit de context van de klas te halen en te richten op wat vooroordelen met je doen, hoe je kansen kan grijpen en je talenten kan ontwikkelen. De workshop bestaat uit een spel en een discussie.

Workshop 6: Spoken Word
Elten Kiene

Elten Kiene is een Rotterdamse spoken word-artiest, presentator, organisator, rapper en workshopdocent. Hij heeft al op vele podia gestaan, was in 2016 een van de schrijvers in de Poëziebus en werkte in 2017 mee aan een reclame voor ING. Bovendien geeft hij sinds 2018 les in de jeugdgevangenis. In zijn werk staat het “samenbrengen van verschillende werelden, met de woordkunst als belangrijkste onderdeel” centraal. Tijdens zijn workshop voor Move brengt hij de diversiteit en de verschillen van de aanwezigen in kaart, om vervolgens samen een spoken word te maken.

Waarom ‘De kracht van het verschil’?

Benieuwd naar het thema van ons jubileumfeest; De kracht van het verschil? Lees in onderstaand artikel waarom wij het zo belangrijk vinden om op een positieve manier aandacht te vestigen op verschillen in de maatschappij.