Move bestaat 10 jaar, tijd voor een feestje!

De inschrijvingen zitten inmiddels vol! Iedereen die zich via deze webpagina inschreef, is ingedeeld bij de workshops van zijn of haar keuze. Geen bevestigingsbericht gehad? Stuur ons een e-mail en we checken of jouw inschrijving goed is ontvangen.

Net te laat met inschrijven, maar wil je toch graag een deel van het jubileum met ons vieren dinsdag? Stuur ook een e-mail naar info@stichtingmove.nl met je naam en telefoonnummer, dan krijg je maandag bericht over de mogelijkheden.

Op dinsdag 8 oktober vieren wij ons 10-jarig jubileum. Met inspirerende workshops en verrassende ontmoetingen laten wij zien dat verschillen tussen groepen in de maatschappij tot hele mooie dingen kunnen leiden. De middag wordt samen met partners vormgegeven en iedereen die Move een warm hart toedraagt is van harte welkom.

Zie jij verschillen tussen mensen in de Nederlandse maatschappij ook als kans in plaats van als probleem? Ben jij ook benieuwd hoe we nog meer van elkaar kunnen leren en hoe je verbinding legt met nieuwe mensen? Schrijf je snel in voor ons feest. Het is helemaal gratis en je kunt meedoen aan toffe workshops. Er is plek voor 200 aanwezigen.

Een globale schets van de dag:

12:30 – 13:00 inloop
13.00 – 14:00 uur – plenaire opening
14.15 – 15:15 uur – workshopronde 1
15:30 – 16:30 uur – workshopronde 2
16.30 – 18:00 uur – afsluitende borrel

Wat?

We vieren feest omdat Move 10 jaar bestaat! Tijdens dit festival vieren we dat verschil in onze maatschappij een kracht is!

Waar?

In de stad waar het 10 jaar geleden allemaal begon, Utrecht. We zijn te gast in Overvecht bij sporthal De Dreef (Schooneggendreef 27, Utrecht).

Wanneer?

Op dinsdag 8 oktober, van 12:30 (inloop) tot 18:00 uur (inclusief borrel).

Wie komen er allemaal?

Aangezien het een Movefeestje is, zijn kinderen, studenten en partners aanwezig. Tevens zijn we vereerd dat Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en de burgemeester van Utrecht, Jan van Zanen, aanwezig zijn.

Workshops

Tijdens het jubileumfeest zijn er twee workshoprondes: van 14:15 tot 15:15 uur en van 15:30 tot 16:30 uur. Iedere aanwezige kan kiezen uit maar liefst zes inspirerende workshops.

Workshops jubileum stichting Move

Workshop 1: Bedenk & Doe sessie
Stichting Move

Hoe kun je de ‘Building Blocks’ methode van Stichting Move toepassen in jouw organisatie? En hoe kan je de wijk- en doelgroepsgerichte aanpak van Move in jouw buurt of persoonlijke leven gebruiken? Tijdens de Bedenk en doe sessie van Stichting Move maak je kennis met de methode die Move al 10 jaar met succes in haar projecten gebruikt.

Workshop 2: BURGERSCHAPSSPEL TERRA NOVA MINIMAATSCHAPPIJ
Stichting Terra Nova – Democratisch Design

Wil je de grote uitdagingen van de samenleving wel eens van een andere kant bekijken? Of deze juist bespreekbaar maken met leerlingen? Kom dan het burgerschapsspel spelen! Met Terra Nova Minimaatschappij maak je de wereld waar je zelf in zou willen wonen. Jouw team staat aan het roer van een nieuwe samenleving, terwijl een verhaallijn je moreel kompas op de proef stelt. Het spelmateriaal maakt de complexe vraagstukken voorstelbaar. Zo kan iedereen meedoen. Hoe ziet jouw wereld eruit?

Workshop 3: TS-methode
Future in Dance

Future in Dance biedt creatieve programma’s met artistieke en educatieve activiteiten, waarmee (met name maatschappelijk kwetsbare) jongeren in de regio Rijnmond hun talenten kunnen ontwikkelen en hun kansen vergroten in de maatschappij. Indirah Tauwnaar, artistiek leider en directeur van FiD ontwikkelde de Tribalism Semantics (TS-methode). Dingen die moeilijk te verwoorden zijn worden met deze methode omgezet naar unieke bewegingsvormen. In de workshop voor Stichting Move maakt zij, samen met de aanwezigen, de woorden inclusiviteit en diversiteit op een verassende, non verbale en fysieke manier bespreekbaar.

Workshop 4: De Ideale Dialoog
Missing Chapter Foundation

Missing Chapter maakt zich hard voor kind-inclusie, omdat kinderen er recht op hebben en omdat hun creatieve denkkracht beslissingen beter maakt. Bovendien hebben veel belangrijke besluiten van vandaag, invloed op het leven van morgen. Missing Chapter brengt daarom besluitvormers van bijvoorbeeld bedrijven en overheid in contact met verschillende generaties om de ‘ideale dialoog’ tot stand te brengen. Tijdens deze workshop bespreekt Missing Chapter het belang van kind-inclusie, maar wordt er ook een dialoog gecreëerd en gestimuleerd onder de deelnemers.

Workshop 5: Vriend & vijand?
Critical Mass

Met de workshop Vriend & Vijand in de klas maakt Critical Mass pesten, buitensluiting, vooroordelen en discriminatie bespreekbaar. De workshop is een digitaal, interactief en ervaringsgericht project over sociale veiligheid op het vo en mbo. Voor Stichting Move hebben ze deze workshop aangepast door hem uit de context van de klas te halen en te richten op wat vooroordelen met je doen, hoe je kansen kan grijpen en je talenten kan ontwikkelen. De workshop bestaat uit een spel en een discussie.

Workshop 6: Spoken Word
Elten Kiene

Elten Kiene is een Rotterdamse spoken word-artiest, presentator, organisator, rapper en workshopdocent. Hij heeft al op vele podia gestaan, was in 2016 een van de schrijvers in de Poëziebus en werkte in 2017 mee aan een reclame voor ING. Bovendien geeft hij sinds 2018 les in de jeugdgevangenis. In zijn werk staat het “samenbrengen van verschillende werelden, met de woordkunst als belangrijkste onderdeel” centraal. Tijdens zijn workshop voor Move brengt hij de diversiteit en de verschillen van de aanwezigen in kaart, om vervolgens samen een spoken word te maken.

Waarom ‘De kracht van het verschil’?

Benieuwd naar het thema van ons jubileumfeest; De kracht van het verschil? Lees in onderstaand artikel waarom wij het zo belangrijk vinden om op een positieve manier aandacht te vestigen op verschillen in de maatschappij.