De scholen zijn weer open! Docenten en leerlingen kunnen elkaar weer zien en spreken, maar voorlopig staan de tafeltjes nog anderhalve meter uit elkaar, zijn er looproutes en soms komen leerlingen maar enkele dagen per week naar school.

Stichting Move biedt alle leerlingen van Nederland de mogelijkheid om begeleid te worden door een online maatje. Met Move Maatje krijgt een leerling een extra steuntje in de rug!

Move Maatje

Wat is Move maatje?

Move koppelt een student/young professional aan een leerling. Het hoofddoel: contact maken! Tweemaal per week gedurende vier weken (indien gewenst langer) neemt de vrijwilliger via Skype of (video)telefoon contact op met de leerling (ongeveer een half uur per keer), maakt een praatje en denkt waar nodig mee met schoolopdrachten.

Daarnaast is er elke week een leuke opdracht/challenge die de leerling kan uitvoeren . Tijdens het tweede belmoment in de week worden de uitkomsten van die opdracht besproken. Bijvoorbeeld: maak elke dag een foto van iets moois/leuks in je omgeving en deel deze met elkaar. De opdrachten zijn leuk, luchtig en sluiten aan op de thema’s waar Move zich op richt: verbinding en contact maken, talentontwikkeling en maatschappelijke participatie.

Ben jij student/young professional?

In een paar weken hebben honderden studenten zich aangemeld voor Move Maatje. Wat goed dat jij je ook wilt inzetten! Op dit moment hebben we genoeg aanmeldingen voor Move Maatje, maar je kunt nog wel meedoen aan andere, minstens zo toffe projecten!

Woon je in Amsterdam, Leiden, Rotterdam, Delft, Den Haag, Eindhoven, Tilburg, Enschede, Nijmegen, Groningen of Utrecht? Doe mee met Move in 1 dag of onze basisschoolprojecten! Studenten en young professionals uit heel Nederland kunnen zich ook aanmelden voor Move your world. Help vmbo-leerlingen in actie te komen voor een ander!

Klik op de button en bekijk alle informatie over deze projecten!

Ben jij docent?

• Move Maatje zorgt voor extra hulp aan leerlingen die dat goed kunnen gebruiken;
  • Contact met een student/young professional, hulp bij schoolwerk en een lesprogramma voor talentontwikkeling en maatschappelijke participatie;
  • Geen tijdsinvestering vereist: wij trainen en begeleiden de studenten;
  • Wij houden je op de hoogte van de vorderingen van jouw leerling(en).

Schrijf je in!

Ja, ik wil meedoen met Move Maatje!

• Ik ben een...
  • Docent: hoeveel leerlingen wil je opgeven? Student: hoeveel leerlingen wil je begeleiden?

Een initiatief van stichting Move

Move Maatje is een initiatief van stichting Move. Move zet zich in voor kinderen en jongeren van 10 tot 16 jaar die minder kansen krijgen dan hun leeftijdsgenoten. In onze doorlopende leerlijn van maatschappelijke projecten ontdekken zij hun talenten en welke waardevolle positie zij in de samenleving kunnen innemen.

Move begon in 2009 als studenteninitiatief in Utrecht en is inmiddels landelijk actief met projecten voor primair en voortgezet onderwijs. Al meer dan 16.000 kinderen en jongeren en 3.000 studenten deden mee aan een project.

Klik hieronder als je meer wilt weten over onze andere projecten.