Doe mee met Move in 1 dag, het nieuwe project van stichting Move! In één dag komen kinderen samen met studenten in actie voor een ander. Ideaal voor bijvoorbeeld BSO’s, zomerscholen en jongerencentra!

Met Move in 1 dag ontdekken kinderen in korte tijd wat ze kunnen bereiken en welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben. Ze ontdekken hun talent en leren maatschappelijk participeren. Leerlingen komen in contact met studenten en ontdekken andere leefwerelden. Een blikverruimende ervaring!

Wat is move in 1 dag?

Onder begeleiding van vrijwillige studenten gaan kinderen aan de slag met het thema ‘iets doen voor een ander.’ Ze gaan met elkaar in gesprek en de kinderen verzinnen een idee om ook echt in actie te komen voor een ander.

Het programma bestaat uit twee delen: in de ochtend verzinnen en kiezen de kinderen een actie.  In de middag voeren ze het miniproject uit: een afval-opruimmiddag, complimentjes uitdelen aan buurtbewoners… De kinderen bedenken zélf wat zij willen bijdragen en worden begeleid door de studenten. Aan het einde van de middag ontvangen de kinderen een diploma, om het project feestelijk af te sluiten en omdat zij echte helden zijn!

Ben jij student/young professional?

• Help kinderen in actie te komen voor hun omgeving;
  • Samen met andere Movers uit onze pool;
  • Tijdinvestering: één dag per project en een eenmalige trainingsdag;
  • Gratis trainingsdag van Move om de kinderen goed te leren begeleiden;
  • Zet je in voor je omgeving: lever een maatschappelijke bijdrage en werk aan je cv;
  • Uiteraard volgt Move de richtlijnen van het RIVM omtrent corona;
  • Meld je nu aan om in de zomer mee te doen!

Ben jij werkzaam op BSO/zomerschool etc?

• Bied jouw leerlingen een onvergetelijke ervaring;
  • Kinderen ontwikkelen hun talent, komen in actie voor een ander en leren nieuwe leefwerelden kennen;
  • Begeleiding door getrainde studenten;
  • Geheel kosteloos en weinig inspanning vereist;
  • Uiteraard volgt Move de richtlijnen van het RIVM omtrent corona;
  • Meld je nu aan om in de zomer mee te doen!

Doe ook mee!

Enthousiast geworden en wil je meedoen met Move in 1 dag? Of meer informatie ontvangen? Vul onderstaand formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact op!

• Ik ben een...