Geweldige bijdrage van Vriendenloterij

Move krijgt een eenmalige schenking van €285.000 van de Vriendenloterij. Met deze geweldige bijdrage kan Move nog meer projecten opzetten zodat kinderen uit minder bedeelde wijken ontdekken welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben.

Op woensdag 14 februari werd Move verrast door Gerard Joling, ambassadeur van de Vriendenloterij. Tijdens de feestelijke afsluiting van een Move-project in Leiden kwam hij het schoolplein oplopen met een gouden envelop: ‘Kinderen zijn de toekomst. Stichting Move zorgt ervoor dat tieners goede dingen kunnen doen in hun eigen leefomgeving.’

De cheque met het bedrag van €285.000 werd overhandigd aan Jacco van Mersbergen, directeur van Move, in aanwezigheid van medewerkers van Move, docenten en leerlingen van basisschool De Meerpaal en studenten die als vrijwilliger het Move-project op basisschool De Meerpaal begeleiden.

Tijdens het Goed Geld Gala op 19 februari werd Move nogmaals in het zonnetje gezet. Ook andere maatschappelijke initiatieven kregen op deze dag een mooie bijdrage. In totaal is er 58,9 miljoen verdeeld onder organisaties en projecten die zich richten op de gezondheid en het welzijn van mensen.

Met de schenking van de Vriendenloterij aan Stichting Move kunnen nog meer kinderen uit minder bedeelde wijken hun buurt een boost geven zodat zij ontdekken wat ze waard zijn en wat hun talenten zijn. Dank aan alle deelnemers van de Vriendenloterij voor deze prachtige bijdrage.

Fotografie: Buro JP

20 februari 2018