Move bedankt onderwijs

Stichting Move wil alle mensen in het onderwijs en kinderopvang bedanken voor hun enorme inzet. In een eerder bericht introduceerden wij daarom de actie #ikvlagvoorhetonderwijs, waarin wij opriepen donderdag de vlag uit te hangen, inclusief zelfgemaakte wimpel door kinderen. Deze actie was een gezamenlijk idee van o.a. Jantje Beton, Méér Muziek in de Klas, PO-Raad, Cruyff Foundation, Stichting Move, SkillsTown, VO-raad, Onderwijs Maak je Samen, EDVenture, Kinderpostzegels, Krajicek Foundation, KBb-e, Jeugdfonds Sport en Cultuur, Missing Chapter, IVN, de GEU, Kennisnet, CEDIN, CED groep, Het ABC, IJsselgroep, de Stichting Nationale Onderwijsweek en Onderwijszorg Nederland.

Met het vlaggen voor het onderwijs wilden wij leraren, onderwijsondersteunend personeel, schoolleiders, kinderopvangmedewerkers en ouders een hart onder de riem steken. Het was bedoeld als bedankje, omdat er zo snel onderwijs op afstand en noodopvang was geregeld.

Uit veel reacties blijkt dat het gewaardeerd wordt, maar ook laten veel mensen weten het op dit moment niet gepast te vinden. Met name het gekozen middel, de Nederlandse vlag, vinden zij in deze tijden niet passend. Wij begrijpen dat. Daarom stellen we de campagne om alle mensen te bedanken uit naar het moment dat de scholen en de opvang weer open gaan. De vlaggen maken dan geen terugkeer.

In de tussentijd biedt stichting Move haar projecten in aangepaste vorm aan om mensen in het onderwijs, ouders en kinderen te ondersteunen bij het thuisonderwijs, bijvoorbeeld met Move Maatje. Zo blijft stichting Move, ook in deze tijd, bijdragen aan kansengelijkheid, verbinding, talentontwikkeling en maatschappelijke participatie in het onderwijs.