Twee nieuwe, gratis online projecten

Elk jaar komen duizenden kinderen samen met studenten in actie voor hun omgeving met één van de projecten van stichting Move. Ook nu de scholen dicht zijn en onderwijs digitaal moet plaatsvinden, zit Move niet stil! Nu onderwijs op afstand moet plaatsvinden, wordt er veel gevraagd van docenten. Om hen te helpen invulling te blijven geven aan burgerschapsvorming en talentontwikkeling ontwikkelden wij twee gratis online projecten.

MOVE-MAATJE

Voor kinderen die extra individuele aandacht goed kunnen gebruiken, ontwikkelden wij Move Maatje. Move koppelt een student/young professional aan de leerling. Tweemaal per week neemt de vrijwilliger via Skype of telefoon contact op met de leerling, maakt een praatje en denkt waar nodig mee met schoolopdrachten. Move ontwikkelde daarnaast toffe opdrachten die ze samen kunnen uitvoeren, om talentontwikkeling en burgerschapsvorming te stimuleren.

MOVE YOUR WORLD ONLINE

Move your world online bestaat uit drie lessen. Alle lessen worden ondersteund door videomateriaal waarin Maevy, student en trainster bij stichting Move, de opdrachten uitlegt en de jongeren motiveert. Aan de hand van digitale opdrachtvellen en activerende werkvormen ontdekken leerlingen hun talent, bedenken ze een actie voor hun omgeving, uiteraard vanuit huis of met voldoende afstand, én zetten ze hun talenten in om positief nieuws de wereld in te brengen.