Aboe Daoed aan de slag voor de wijk!

Samen maken leerlingen van de Aboe Daoedschool en studenten van UVSV & USC de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

Wat een ideeën!!

Op 13 mei 2019 stond de derde Bedenk & Doe sessie op het programma. In de tweede Bedenk & Doe sessie zijn de kinderen van Basisschool Aboe Daoed de wijk gaan verkennen. Om er achter te komen wat er precies in de wijk speelt, hebben ze verschillende bewoners geïnterviewd. Ze gingen dus aan de slag als echte journalisten!
Uiteindelijk is de klas op een top 3 thema’s uitgekomen. De thema’s verkeer, hondenpoep en waterpunt waren gekozen na een stemming in de klas.
Op 20 mei zijn de leerlingen van de school Aboe Daoed samen met de studenten van UVSV en USC gaan kijken welk plan we kunnen gaan uitwerken.
Na de voor- en nadelen van alle plannen op een rijtje gezet te hebben, is er voor het waterpunt gekozen. De leerlingen in de klas zeiden: “een waterpunt is handig voor kinderen die watergevechten willen houden”. Haha! Dat is zeker handig met het lekkere weer wat er aan komt.
Een andere leerling dacht aan het belang van anderen in de wijk: “het is handig voor hardlopers en het is goed voor de dieren”.
Leuk dat er aan allemaal verschillende groepen wordt gedacht!

Anouck van der Leegte

Meer projecten uit Utrecht