Move in Tilburg

Aboe el-Chayr en T.S.C St. Olof samen aan de slag!

Samen maken leerlingen van Aboe el-Chayr en studenten van studentenvereniging T.S.C St. Olof de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

De tweede les

De studenten van het T.s.c. St. Olof zijn op 26 november 2020 voor de 2e keer naar de basisschool Aboe el-Chayr geweest om het Move project voort te zetten. Na een snelle voorstelronde van de nieuwe studenten die er de week ervoor niet bij konden zijn, was het tijd om te brainstormen over het project. De kinderen kregen allemaal een verschillende rol toegewezen, bestaande uit de waarnemer, de tijdsbewaker, de journalist en de wegwijzer. In deze rol mochten ze samen met Esmee (student) naar het schoolplein om hier mensen te interviewen wat zij van de buurt vinden. De leerlingen interviewden voorbijgangers, leraren en anderen leerlingen die op school waren. De overige leerlingen werden binnen in 2 groepen verdeeld en gingen samen met de studenten opschrijven wat ze leuk vinden aan de buurt en wat minder leuk. Hier kwamen verschillende antwoorden uit, ze vinden bijvoorbeeld de hoeveelheid afval in de buurt niet leuk, maar alle speeltuintjes en voetbalvelden wel. Met al deze informatie is het de bedoeling dat we de volgende les een leuk plan bedenken om kunst en cultuur te mixen met alle ideeën van de leerlingen en zo de buurt wat leuker te maken!

danielle

Eerste les op Aboe el-Chayr

Vrijdag 20 november zijn wij, studenten van T.s.c. St. Olof, naar de Islamitische basisschool Aboe el-Chayr geweest om daar onze eerste les voor stichting Move te geven! Deze eerste les stond in het teken van de leerlingen leren kennen, onszelf voorstellen en uitleg geven over het project. Door middel van een kennismakingsspel waarin wij de leerlingen dingen lieten raden zoals hoe oud zij denken dat wij zijn, wat onze hobby’s zijn en met hoeveel andere studenten wij in een studentenhuis wonen konden de kinderen ons wat beter leren kennen. Toen Guido, één van de studenten, vertelde dat hij met 17 andere studenten in een huis woont stonden de kinderen helemaal versteld en werd meteen de vraag gesteld of hij in een villa woonde. Het studentenleven is voor de kinderen dan ook een heel andere wereld, maar wel één waar zij heel erg geïnteresseerd in zijn. Dit was super leuk om te zien dus hopelijk kunnen wij hen hier de komende weken nog meer inzicht in geven! De kinderen waren hartstikke enthousiast wat de les voor ons heel erg leuk maakte. Volgende keer gaan we lekker de wijk in met z’n allen en wij zijn nu al benieuwd naar alle verhalen van de kinderen!

Evi

Meer projecten uit Move in Tilburg