Tilburg

Aboe el-Chayr gaat voor gezond!

Leerlingen van Aboe el-Chayr komen samen met studenten van T.S.R. Vidar in actie om hun buurt een boost te geven! Bekijk snel alle updates van dit project!

Aboe el-Chayr gaat voor gezond tijdens sportmiddag!

Tijdens de derde bedenk & doe sessie van de kinderen van Aboe el-Chayr en de studenten is het idee voor de eindactiviteit gekozen. Na lang nadenken en stemmen was de activiteit gekozen: een sportmiddag voor de buurt!!
Toen het idee gekozen was, werd er gelijk hard aan de slag gegaan met de organisatie.
De kinderen hebben eerst een talenten quiz gedaan om te kijken wat hun sterkste eigenschappen zijn. Op basis van die eigenschappen zijn zij toen ingedeeld in vier verschillende groepen: Verkenners, Regelaars, Ontwerpers en Vertellers.
Deze groepen hebben elk hun eigen taken om de activiteit te laten slagen!

Zo moet de activiteit zelf bedacht worden, moeten er materialen geregeld worden, maar er zullen ook andere mensen worden uitgenodigd om mee te doen. De kinderen willen ook de buurtbewoners, ouders en andere kinderen uitnodigen om samen de wijk zo sportief mogelijk te maken! Want dit kunnen de kinderen en studenten niet alleen, maar zal met heel de wijk gedaan moeten worden!

Daarom hopen wij allemaal op een grote opkomst bij de activiteit. Wij gaan voor een zo gezond mogelijke wijk! 🙂

Melissa

Veel ideeën bij bedenk & doe sessie 2!

De studenten van T.S.R. Vidar hebben al twee bedenk & doe sessies met de leerlingen van Aboe el-Chayr gehad. De kinderen hebben kennis gemaakt met de studenten en zijn aan de slag te gaan met het thema gezondheid en sport: “Hoe kunnen wij samen de wijk gezonder en sportiever maken?”
Bij bedenk & doe sessie 2 zijn de leerlingen samen met de studenten de wijk in gegaan. Zij hebben aan wijkbewoners gevraagd hoe zij de wijk vinden en hoe het verbeterd zou kunnen worden. Hieruit zijn veel goede ideeën ontstaan! Er is een lijst gemaakt met alle plannen om de wijk te verbeteren. Hieruit is een top 3 gekomen en bij de volgende sessie wordt hieruit het beste idee gekozen. Dit idee zal dan worden uitgevoerd als eindproject door de leerlingen en studenten!
De leerlingen hadden zelf ook al veel ideeën: “We gaan gewoon met z’n allen rondjes hardlopen dan zijn we toch lekker in beweging!”

Ook was er bij deze bedenk & doe sessie een speciale gast: Liesje Carlier van GroenLinks Tilburg. Zij heeft alle ideeën opgeschreven om daarmee aan de slag te gaan bij de gemeente!

Melissa Sindorf

Meer projecten uit Tilburg