Move in Tilburg

Basisschool Hubertus en studenten pedagogiek in één week in actie

Basisschool Hubertus en studenten pedagogiek komen in één week in actie rondom het thema ‘Groepsveiligheid’. Bekijk de updates hieronder om te zien wat ze allemaal doen in één week.

MOve in een week – Dag 2

De tweede dag zit er al op!
Vandaag zijn wij weer een stuk verder gekomen. Zo hebben wij samen met de kinderen besloten om het thema m.b.v. een filmpje vorm te geven. De kinderen gaan namelijk in groepjes een toneelstukje verzinnen. Het toneelstukje zal gaan over het thema van de projectweek, namelijk “groepsveiligheid”. Eerst hebben wij de kinderen verdeeld in groepjes van vijf. Vervolgens hebben de groepjes samen gebrainstormd over de inhoud van het filmpje, een script geschreven en de rollen verdeeld. De kinderen hebben zowel ons, als de leerkrachten van groep 5 verrast met fantastische en creatieve ideeën. Zo heeft bijvoorbeeld een groepje het script niet uitgeschreven, maar juist in stripvorm getekend, super creatief!
De kinderen hebben ontzettend hard gewerkt en om te voorkomen dat de kinderen de concentratie en energie verloren, hebben we gebruik gemaakt van verschillende soorten enerzigers, waaronder het stiltespel. Morgen zal het ook weer een spannende dag zijn. Wij gaan namelijk beginnen met het filmen van de toneelstukjes en het maken van het decor. Wij, de kinderen van groep 5 en de leerkrachten zijn super enthousiast en hebben er heel veel zin in. Morgen gaan we weer lekker knallen!
Tot de volgende keer.

ASma

move in één week: dag 1

Vandaag was het dan zo ver! Na een paar weken voorbereiding mochten we vandaag écht beginnen aan ‘move in één week’ op basisschool Hubertus in Tilburg.

Wij zijn Chaya, Inge, Lisa, Asma en Nina en we zijn eerstejaars studenten Pedagogiek aan de Fontys Hogeschool Pedagogiek in Tilburg. Met de leuke, enthousiaste en energieke kinderen uit groep 5 gaan wij deze week een project rondom het thema groepsveiligheid uitvoeren.
De afgelopen weken hebben we hard gewerkt aan een plan zodat we samen met de kinderen ervoor kunnen zorgen dat deze week onvergetelijk gaat worden. Super spannend dat we vandaag voor het eerst met ze aan de slag zijn gegaan!
Op deze eerste dag hebben we van alles gedaan; zo hebben we spelletjes gespeeld om elkaar beter te leren kennen, de kinderen hebben posters gemaakt om te kijken wat ze nou eigenlijk al van veiligheid weten, er is nagedacht over hoe we iets voor de klas (en school!) kunnen doen en we hebben elkaar gecomplimenteerd over alles wat er goed was gegaan. Het enthousiasme en de energie van deze groep kinderen werkte aanstekelijk en de manier waarop ze mooie, gemeende complimenten aan elkaar gaven vonden we erg bijzonder.
Wat we verder deze week gaan doen gaan we nog niet verklappen… Ben jij nu ook zo benieuwd naar wat deze kinderen uit groep 5 samen bedacht hebben? Lees dan ook de andere updates!

Nina

Meer projecten uit Move in Tilburg