Eindhoven

Beppino Sarto in actie!

Samen maken leerlingen van Beppino Sarto en studenten van Thêta de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

De eerste stappen

Kijk eens om je heen. Ga eens met elkaar in gesprek. Wat zijn mijn talenten? Dit zijn vraagstukken waar groep 7 van basisschool Beppino Sarto mee aan de slag is gegaan de afgelopen twee sessies. Om te beginnen zijn we met elkaar over het thema beweging en gezondheid gaan brainstormen, om uiteindelijk antwoord te kunnen geven op de vraag: “wat kan er verbeterd worden in onze wijk?”.

In de eerste sessie van ons avontuur hebben we een talentenquiz gedaan om op zoek te gaan naar de persoonlijke kwaliteiten van de leerlingen. In groepjes met meerdere talenten is vervolgens kritisch nagedacht over wat verbeterd zou kunnen worden in de wijk. Om voor te bereiden op de tweede sessie, gingen ze ook bedenken welke vragen ze zouden kunnen stellen aan mede buurtbewoners over het gekozen thema.

Met de eerste sessie in ons achterhoofd zijn we gestart met sessie 2: de wijkverkenning.
In dezelfde groepjes met gemengde talenten zijn we de wijk in gegaan om rond te kijken en de zelfbedachte vragen aan de buurtbewoners te stellen. Een hoop winkelbezoekers en mensen met boodschappen of een hond hebben allemaal hun gedachtes kunnen delen. Met deze nieuwe informatie zijn er een hoop nieuwe ideeën bedacht. Deze ideeën mogen ze binnenkort aan elkaar gaan presenteren. Nog eventjes en de leerlingen mogen hun eigen steentje bijdragen aan het mooier maken van hun eigen buurt!

Aiik Biermans

Meer projecten uit Eindhoven