Groningen

CBS De Kleine Wereld in actie!

Leerlingen van CBS De Kleine Wereld komen samen met Pabo studenten van de Hanzehogeschool in actie om hun buurt een boost te geven! Bekijk snel alle updates van dit project!

Uitstapje naar het studentenleven!

Jammer genoeg zit ons uitje naar het studentenleven er ook al weer op. Samen zijn we op de fiets gestapt naar het Zernike campus. Hier hebben we een leuke quiz gedaan, muziekles gevolgd en een rondleiding gehad. Nu op naar bedenk en doe sessie 4 en natuurlijk de afsluiting van ons project!

Bedenk en Doe sessie 3

Afgelopen dinsdag zijn wij weer druk bezig geweest met ons project. De leerlingen hebben gestemd op een idee voor het project. De grote meerderheid heeft voor het verven van een muur gekozen. Deze muur is nu nog beklad met allerlei graffiti en scheldwoorden. Omdat kinderen bij deze muur spelen hebben de leerlingen er voor gekozen om deze muur te veranderen. De scheldwoorden moeten weg en er moeten mooie en leuke nieuwe tekeningen op die de buurt zodat de kinderen er weer in een fijne sfeer kunnen spelen.

Bedenk & doe sessie 2

Bedenk & doe sessie 2 heeft donderdag 9 mei plaatsgevonden.

Als eerste hebben we samen de ideeën van de vorige les teruggekoppeld. Hierna hebben we de klas in groepen verdeeld. Iedere groep kreeg een van begeleiders mee. In de groepjes moesten de leerlingen een taak kiezen. De leerlingen konden de interviewer, de tijdbewaker, de fotograaf, de journalist of de routeplanner zijn. Deze taak zouden zij dan hebben tijdens het rondlopen in de wijk.

Ook hebben wij een fotowedstrijd gehad tijdens deze wijkverkenning. De fotografen moesten een foto maken van een plek waar de groep trots op is en een foto waar de groep verbetering in ziet. Uiteindelijk wordt hier door de juf van deze klas, Paulien in de derde bijeenkomst een winnaar van uit gekozen.

Na de wijkverkenning hebben we kort in de klas besproken wat we gedaan hadden en wat we de volgende bijeenkomst zouden doen.

Op naar bijeenkomst 3!

Bedenk & doe sessie 1

Dinsdag 25 april hebben wij onze eerste bijeenkomst gehad. Tijdens deze sessie hebben wij als team ons kort voorgesteld aan de leerlingen van groep 7/8 van CBS De kleine wereld. Vervolgens hebben wij twee spelletjes gedaan met de leerlingen om elkaar verder nog te leren kennen.

Als eerste hebben wij een spel gedaan in een kring. We zaten in een grote kring met een leerling in het midden. Deze leerling noemt een eigenschap of hobby van zichzelf. De rest van de leerlingen staan op en zoeken een nieuwe plek in de kring als zij deze hobby of eigenschap delen. Zo heeft iedereen een nieuwe plek en staat er ook een nieuwe leerling in het midden van de kring omdat er geen stoelen meer over zijn. Zo hebben we nieuwe dingen over de leerlingen geleerd en zij over ons.

Als tweede spel hebben we de leerlingen een hand laten tekenen. Hierin beantwoord zij verschillende vragen. Ze schrijven op of ze broertjes of zussen hebben, hun lievelingseten, geboorteplaats, lievelingskleur, naam en hobby. Hierna hebben we eerst in groepjes geraden van wie de handafdruk is, door het oplezen van de antwoorden. Daarna hebben we het moeilijker gemaakt door het ook nog en keer klassikaal te spelen.

Meer projecten uit Groningen