Eindhoven

De Boschakker zorgt voor nieuwe prullenbakken!

De kinderen van de Boschakker en vijf studenten van Industrial Design in Eindhoven gaan zorgen dat er mooie spelletjesprullenbakken in de wijk komen. Er is zoveel afval, en dit maakt het vast een stuk leuker om het op de goede plek weg te gooien!

Samenwerken naar nieuwe prullenbakken

De afgelopen 3 maanden hebben de kinderen van Basisschool de Boschakker samen met 5 Industrial Design studenten van de TU/e hard gewerkt aan hun MOVE project. Daarin hebben de kinderen gekozen voor het thema natuur en milieu.
Aan het begin van het project zijn we in groepjes door de wijk gaan lopen om aan mensen te vragen wat ze wilden verbeteren aan de wijk. Zo hoorden wij bijvoorbeeld dat er overlast was van hondenpoep en van vernielingen. Ook zijn we op zoek gegaan naar plekken met veel vervuiling, zoals de toeloop waar veel plastic en glas ligt. We schrokken ervan hoeveel afval je ziet als je er op let.
Daarna hebben we met z’n allen ideeën en oplossingen bedacht, om de vervuiling problemen op te lossen. Zoals een hondenpoepzakjes gever bij prullenbakken, een muziekprullenbak en spelletjesprullenbakken. Uiteindelijk hebben we voor het idee van een mooie spelletjesprullenbak gekozen. De studenten hebben de gemeente gevraagd voor toestemming en het mag! We staan ondertussen ook al in de wijkkrant de Prikkel, met ons project.
Wij gaan de komende paar weken dus hard werken om de prullenbakken op het pleintje bij de Toeloop (een jongerencentrum) en in het parkje bij de school klaar te maken voor de onthulling. Daarvoor gaan we een spel bedenken, mooie versieringen maken voor op de prullenbak, posters maken en natuurlijk de onthulling plannen. We gaan de prullenbakken versieren met stickers en de studenten hebben de stickerwinkel.

Amy

Meer projecten uit Eindhoven