Move in Rotterdam

De Buskesschool in actie voor de wijk!

Leerlingen van groep 7 van de Buskesschool geven samen met studenten van Social Work in Rotterdam hun buurt een boost! Lees snel verder!

Afsluiting project op de buskesschool

Het project op de Buskesschool zit erop! Ondanks de coronatijd hebben we met groep 7 een mooi project op weten te zetten. De klas heeft hard gewerkt aan een anti-pest campagne. De campagne was heel geslaagd, dat moest natuurlijk gevierd worden! Daarom hadden we verschillende spellen klaargezet, zoals Cluedo en Twister. Het was een leuke afsluiting!

2e bedenk en doe sessie de buskesschool

Vandaag hadden wij de 2e bedenk en doe sessie in de klas. Door de coronamaatregelen konden wij met de kinderen niet naar buiten, maar daar hebben wij wat op bedacht! Wij hebben met de kinderen via Google Maps de wijk verkend en hebben gesprekken gevoerd met de kinderen over wat er nou allemaal te zien is in de wijk. Het was een leuke en leerzame les!

1e bedenk en doe sessie buskesschool rotterdam

Hallo iedereen, vandaag hebben mijn medestudenten en ik de eerste bedenk en doe sessie gedaan op de Buskesschool in Rotterdam. Het thema van dit project is Veiligheid& Vrijheid. Wij hebben een woordweb gemaakt met alle dingen die er opkomen bij de kinderen wanneer ze de woorden Veiligheid en Vrijheid horen. Dit waren er behoorlijk wat. Verder zijn we met de kinderen in gesprek gegaan over wat zij meemaken in de wijk en hoe zij zich hierbij voelen. Het was een leuke eerste kennismaking!

Meer projecten uit Move in Rotterdam