Nijmegen

De Klumpert aan de slag in de wijk

Leerlingen van De Klumpert komen samen met studenten van Social Work (HAN) in actie om hun buurt een boost te geven! Bekijk snel alle updates van dit project!

Brainstormen en de wijk in!

In Nijmegen in de buurt Hatert is groep 8 van basisschool de Klumpert bezig met een Move-project samen met studenten van verschillende opleidingen van de HAN (in Nijmegen).
Het gekozen thema van de groep is Kunst & Cultuur en in de eerste sessie bleek tijdens het brainstormen al gauw dat de kinderen iets met eten uit verschillende culturen wilden doen. Wat ons opviel is dat de kinderen allemaal super enthousiast waren over het project ook omdat ze dit vorig jaar ook al hadden gedaan.

Tijdens de tweede sessie zijn we de wijk ingegaan om te onderzoeken of de buurtbewoners van Hatert veel wisten over het eten uit andere culturen en of ze hier mee in aanraking wilden komen. Eerst zijn de kinderen enthousiast aan de slag gegaan met vragen verzinnen voor het interviewen.

Tijdens de buurtverkenning is de klas erachter gekomen dat eigenlijk weinig mensen veel weten over het eetgedrag van andere culturen, maar dit toch graag zouden willen proeven.
Eigenlijk leken alle ideeën van de groepjes erg op elkaar want ze wilden allemaal in het wijkcentrum van Hatert een evenement organiseren waarbij er allerlei verschillende soorten eten wordt gemaakt. Eén groepje leek het ook leuk om een menukaartje te maken met al het eten en uitleg met wat het is.

Woensdag 12 december is de derde sessie met deze enthousiaste groep!

Annemijn Teger

Meer projecten uit Nijmegen