Leiden

De Meerpaal en SSR gaan voor gezond

Studenten van SSR gaan samen met leerlingen van De Meerpaal iets terug doen voor Merenwijk. Bekijk hier alle updates van dit project!

Brainstorms en ideeën top 3

Daar zijn we weer!

De afgelopen weken zijn de kinderen hard aan het brainstormen geweest over het thema bewegen en gezondheid in hun wijk. Ze hebben het gehad over wat nu eigenlijk gezondheid is en zijn in de wijk op pad geweest om te kijken wat zij missen. Ook zijn er buurtbewoners geïnterviewd, misschien bent u ons wel tegengekomen! Hierna zijn er woordwebben, tekeningen en lijstjes gemaakt waarmee we uiteindelijk tot drie mooie plannen zijn gekomen:

Het eerste plan is het bouwen van een survival-klimtoestel waar zowel de jongere als de oudere kinderen in de wijk plezier aan hebben, het tweede plan is het organiseren van een gezondheidsfestival waar de hele wijk wordt uitgenodigd, het derde plan is het houden van een sporttoernooi waar buurtbewoners zich voor op kunnen geven.

Bent u net als wij heel benieuwd voor welk idee de kinderen gaan? Houd dan deze pagina in de gaten!

Yonna Nieuwenhuis

Even voorstellen

Hallo allemaal,

Wij zijn Aska, Lisa, Lucy, Melany, Sofia en Yonna zes studenten en lid bij studentenvereniging SSR-Leiden. Een aantal weken geleden zijn wij samen met creatieve basisschool de Meerpaal begonnen aan een nieuw Move-project in het thema bewegen en gezondheid. Wij mogen met een fantastische groep 7 en 8’ers aan de slag om tijdens hun CreaLab-middagen een plan te bedenken voor een verbetering in de wijk.

Bent u benieuwd naar alle creatieve ideeën, het door de kinderen gekozen plan en natuurlijk het eindresultaat? Houd dan deze pagina in de gaten waar wij u up-to-date houden over ons project. Wij hebben er super veel zin in!

Yonna Nieuwenhuis

Meer projecten uit Leiden