Groningen

De Starter in actie voor de Grunobuurt!

Samen maakt groep 8 van De Starter en Pabo studenten van de Hanzehogeschool de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

Bedenk & doe sessie 3

Dinsdag 21 mei hadden we bedenk & doe sessie 3. We hebben de talentenquiz uitgevoerd en zo zijn we erachter gekomen welke rol binnen het project goed bij de leerlingen past. Binnen deze rollen hebben de leerlingen in groepjes gepresenteerd hoe zij het project voor ogen zien.

Wel begint de tijd echt te dringen! Vrijdag 24 mei hebben we het uitstapje naar het studentenleven en 7 juni bedenk & doe sessie 4. Een week daarna is al de afsluiting! De leerlingen hebben voor ogen om een pannakooi te realiseren, wat betekent dat we hard aan het werk moeten de komende weken.

Volgende keer: het uitstapje!

Bedenk & doe sessie 2

Dinsdagochtend 14 mei was het weer zo ver: deze keer hadden wij de wijkverkenning. Als eerste hebben we gebrainstormd: waar moeten we eigenlijk op letten wanneer we de wijk gaan verkennen? Vervolgens kreeg iedereen een taak en gingen we in groepjes onderweg.

Na de wijkverkenning hebben alle groepen een idee bedacht en hier hebben we een top 5 uit gekozen! Wat het is geworden houden we nog even geheim…

Op het einde hebben we nog even een leuke groepsfoto gemaakt. Tijdens Bedenk & doe sessie 3 gaan we de rollen verdelen en wordt alles concreter!

Bedenk & doe sessie 1

Begin mei was het daar dan eindelijk: de eerste sessie! Deze sessie draaide vooral om het kennismaken met de klas. Voor de start van het project hadden de leerlingen al het onderwerp sport en gezondheid gekozen, dus wij hadden ons voorgesteld aan de hand van 5 feitjes over onszelf binnen dit thema. Hierna zijn de leerlingen creatief bezig geweest door een naamkaartje te maken en te versieren, dit deden zij ook in het thema sport en gezondheid. Na het versieren kwamen wij met een Kahoot, om te checken of de kinderen wel goed hadden opgelet. In de Kahoot werden feitjes laten zien en de leerlingen moesten in groepjes raden bij wie deze hoorde. Ze hadden super goed opgelet want zij wisten bijna alle antwoorden!

De leerlingen hebben ook al hun eerste ideeën over het project kunnen opschrijven, wat zouden zij willen doen voor de buurt? Deze hebben ze allemaal in de “ideeënbus” gestopt. De ideeënbus blijft daar de hele week staan zodat leerlingen met een idee nog iets in de bus kunnen stoppen.

Ten slotte hebben we de middag afgesloten met het spelletje wie ben ik. Volgende week hebben we weer een sessie. Tijdens die sessie gaan we de wijk verkennen en kiezen we al een idee! We kijken er erg naar uit.

Meer projecten uit Groningen