Move in Rotterdam

De Waalse school komt in actie!

Leerlingen van groep 8 van de Waalse school komen samen met studenten van het RSG in actie voor de wijk! Lees hier wat zij voor de wijk hebben gedaan.

Feestelijke afsluiting Waalse School Rotterdam

Vrijdag 18 juni hadden wij als studenten van het RSG de feestelijke afsluiting op de Waalse school in Rotterdam. De kinderen hadden bedacht dat ze buurt graag wat netter wilde maken en een lunch voor met z’n allen wilde organiseren. Eerst gingen we gewapend met prikkers dus de buurt in om zoveel mogelijk prullen te vinden en weg te gooien. Hierna gingen we aan de slag met de lunch. Onze commissieleden Loes en Lonneke hadden de dag ervoor al boodschappen gedaan, dus we konden meteen beginnen. Ieder van de kinderen ging in groepjes aan de slag om de gerechten klaar te maken die ze hadden bedacht, ondertussen begon meester Leon samen met bestuurslid van het RSG Mischa Tielemans met het ophangen van de versieringen buiten.

Het had die week flink geregend, maar gelukkig was het op dat moment droog en scheen de zon. Een perfect moment voor een buiten lunch dus! Nadat wij als commissie nog wat afsluitende woorden hadden gezegd kon het feest beginnen. Er waren ondertussen ook al wat ouders aangesloten die door de kinderen waren uitgenodigd, waardoor het geheel compleet werd.

Graag bedanken wij als commissie Isabella van der Gaag van stichting MOVE voor de onmisbare begeleiding tijdens het project en natuurlijk bedanken wij ook de kinderen van groep 8 en hun meester Leon voor hun inzet en de gezelligheid die wij tijdens het project hebben ervaren. Wij wensen hen een fijne zomervakantie en een mooie tijd op de middelbare school toe!

Loes, Lonneke, Sweya en Caspar

Caspar Smink