Nijmegen

De Zonnewende gaat voor “Beweging en Gezondheid”

Leerlingen van basisschool de Zonnewende en studenten van HAN Bedrijfskunde gaan samen een Move-project opzetten. Het thema van het project luidt als volgt: Beweging en Gezondheid. Om op de hoogte te blijven van dit project kan je hier alle updates terugvinden!

Themakeuze en wijkverkenning

Voor de leerlingen uit groep 7/8 van Brede School de Zonnewende is het Move-project begonnen. Voorafgaand aan de eerste bedenk en doe sessie hebben de leerlingen al een thema gekozen, namelijk Beweging en Gezondheid.

Bij de eerste bedenk en doe sessie hebben de leerlingen kennis gemaakt met de begeleiders vanuit Stichting Move, en is er uitgelegd wat een Move-project precies inhoudt. De leerlingen waren erg enthousiast, onder andere omdat er op de Zonnewende afgelopen jaar ook al een zeer geslaagd Move project gehouden is. In de eerste bedenk en doe sessie zijn er ook een aantal vragen opgesteld over de wijk (Heseveld) en vooral over het gekozen thema, Beweging en Gezondheid.

Deze vragen hebben de leerlingen gebruikt om inwoners van de wijk te interviewen tijdens de wijkverkenning bij bedenk en doe sessie twee. De inwoners van de wijk reageerden erg positief bij de interviews en waren erg geïnteresseerd naar het Move project. De leerlingen waren ook erg bedreven bij het interviewen, en vonden het erg leuk. Na afloop waren er zelfs een aantal leerlingen die vroegen of we de volgende keer weer de wijk in konden gaan. Aan de hand van de gehouden interviews mochten de leerlingen alvast gaan kijken naar een project wat de volgende keer tijdens bedenk en doe sessie drie kan worden uitgewerkt.

Jarko

Meer projecten uit Nijmegen