Tilburg

Bingo tegen eenzaamheid

Studenten van TSC Sint Olof gaan samen met de kinderen van groep 7 van de Zuidwester een bingo-middag organiseren voor de eenzame ouderen in de buurt! Zij hopen de ouderen hiermee een leuke dag te bezorgen en ze te laten inzien dat het buurthuis ook een hele fijne plek kan zijn om een praatje te maken met andere ouderen.

BINGO!

Donderdagmiddag 27 juni was het dan eindelijk zover, de middag waar de kinderen van groep 7 zo lang naar hadden uitgekeken: de bingomiddag! Er werd druk aan de slag gegaan met het voorbereiden van lekkere hapjes en welkomstdrankjes, het klaarzetten van de bingo én de prijzen en de ontvangst van de gasten. In een overvol lokaal werd door een aantal leerlingen de bingo geopend met een welkomstspeech en toen konden we van start! Wat een enthousiasme en wat een organisatieskills had deze klas, het was een leuke en gezellige middag!

Danique

Spannend, het is bijna zover

Alweer de een na laatste keer dat wij langs mochten komen bij de leerlingen van groep 7 van basisschool de Zuidwester. En ja, de grote dag komt steeds dichterbij! Om te zorgen dat deze dag soepel gaat verlopen zijn wij in verschillende groepjes aan de slag gegaan. Een groepje was verantwoordelijk voor de uitnodigingen, een ander groepje maakte het draaiboek en weer een ander groepje zorgde voor een uitgebreide boodschappenlijst. Het laatste groepje heeft zich bezig gehouden met het schrijven van een fantastische speech! Wij hebben er in ieder geval heel veel zin in, nu nog hopen op genoeg ouderen die mee willen doen aan onze bingo.

Het idee is bekend; Bejaardenbingo

Het idee is bekend: We gaan de oudere mensen in de buurt thuis ophalen en brengen ze naar het buurthuis waar we vervolgens BINGO gaan spelen! Iedereen is erg enthousiast en wil meteen aan de slag met het maken van flyers en het maken van een boodschappenlijst. Maar eerst: een talentenquiz. Zo komen we er precies achter welke kinderen bijvoorbeeld het beste kunnen ontwerpen en welke kinderen beter het draaiboek kunnen maken. Na de talentenquiz zijn we in de gemaakte groepjes ieder aan de slag gegaan voor de grote dag: DE BEJAARDENBINGO!

Dena van Boxtel

Hier moeten we iets mee doen

Het was zover, we mochten op pad! Met een fotograaf, Journalist en wegwijzer hebben wij de wijk is goed bekeken. Dat er veel hondenpoep op het veldje ligt, te weinig parkeerplekken zijn en containers te lang buiten blijven staan zagen we meteen. Toen we later een oudere wijkbewoonster spraken kwamen wij er ook achter dat dit niet de enige problemen zijn! De vrouw vertelde ons over de eenzame ouderen in de wijk. Gino wist het zeker; “Hier moeten we iets mee doen, het is zielig dat de oudjes binnen zitten en wij gezellig buiten spelen”.
Wordt vervolgd…

Olof maakt kennis

Na een korte uitleg over Stichting Move, zijn we vrijwel meteen aan de slag gegaan. We moeten elkaar namelijk eerst goed leren kennen, voor we samen tot een pracht idee voor de wijk kunnen komen! Doormiddel van het overtrekken van onze eigen handen zijn we achter elkaars lievelingsdier, hobbies, broertjes en zusjes, lievelingseten en namen gekomen. Kortom een top kennismaking!

Meer projecten uit Tilburg