Move in Tilburg

De Zuidwester maakt de wijk mooier!

Leerlingen van de Zuidwester komen in actie voor hun buurt, samen met studenten van TSHV Shot. Wat meer kleur en wat schoner, dat willen de leerlingen bereiken!

Kennismaking tussen De Zuidwester en TSHV SHOT

Eindelijk was het zover; de kennismaking tussen de leerlingen van meester Eric en de Move-commissie van TSHV SHOT. Samen gaan we aan de slag om een leuk project op te zetten om iets leuks te doen in de wijk. Door een kennismakingsspel leerden we elkaar meteen goed kennen en wisten we gelijk dat het een leuk project zou worden.

De leerlingen hadden eerder al gekozen voor de thema’s Natuur & Milieu en Kunst & Cultuur. Na het kennismakingsspel gingen we brainstormen en een woordweb maken om te kijken wat er wel wat beter zou kunnen in de wijk. Wat vaak genoemd werd was ‘heel veel zwerfafval’, ‘veel hondenpoep bij de speeltuin’ en ‘het mag wel wat meer kleur gebruiken’. De volgende keer gaan we met z’n allen de wijk in om wijkonderzoek te doen waarna we een leuk idee kunnen bedenken voor ons project. Op deze manier dragen we met z’n allen een steentje bij aan de wijk!

Wij hebben er zin in!

Milou