Tilburg

Don Sarto komt in actie

Samen maken leerlingen van Don Sarto en studenten van T.S.H.V SHOT de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

De wijk in

Enthousiast gingen de scholieren op pad. ”We kunnen bij de vrouw van de friettent, die kent iedereen”. Donderdag 15 november heeft de klas namelijk de wijk verkend op zoek naar verbetermogelijkheden. Veel buurtbewoners zijn tijdens deze dag geïnterviewd. Hier een vlog van deze leuke en leerzame dag!

Ingezoomd: “geknutseld vogeltje’’

Een klein -misschien onopvallend – creatief detail in de vorige foto verdient vandaag de spotlight. Enthousiast werd deze creatie gemaakt tijdens de kennismaking in de klas 25 oktober. Een van de leerlingen van Don Sarto kwam namelijk op het idee iets te maken voor de studenten en liet zijn creatieve talent zien; het resultaat is deze mooie geknutselde vogel!

Stap 1 : Ontmoeting in de klas

‘’Maar wonen jullie dan niet met je vader en moeder?’’ Leerlingen uit groep 7 van basisschool Don Sarto in Tilburg kregen de mogelijkheid alles te vragen aan de studenten van hockeyvereniging SHOT. Enthousiast vertelde de scholieren ook over hun dagelijkse leven en hobby’s. Een meisje vertelde trots aan de studenten: ‘’Ik zit als enige van de klas op hockey’’. Op 25 oktober 2018 opende groep 7 van Don Sarto in Tilburg namelijk zijn deuren om te beginnen aan het Move-project. Deze dag draaide vooral om elkaar beter te leren kennen en dat hebben we zeker gedaan!

Meer projecten uit Tilburg