Move in Den Haag

Groep 7B van Basisschool Prins Willem Alexander komt in actie!

Groep 7B van Basisschool Prins Willem Alexander komt samen met studenten van Social Work in actie voor de wijk! Ben jij ook benieuwd wat hun plannen zijn? Lees dan snel verder!

Een bijzondere wijkverkenning!

Op woensdag 21 april vond de wijkverkenning plaats. Wijkagent Dave, gemeente Den Haag, Mooi Welzijn en Jonge Ooievaar waren te gast om de kinderen te helpen bij de wijkverkenning. De leerlingen gingen het Slachthuisplein verkennen met het thema ‘Veiligheid en Vrijheid’ in hun achterhoofd, om te kijken wat zij voor de wijk kunnen betekenen. Op het gras stonden de diverse partijen klaar en open voor de vragen van de kinderen. De kinderen zelf waren erg goed voorbereid en niet bang om hun vragen te stellen. ”Wat vindt u van dit plein?” ”Wat vindt u van de veiligheid in deze wijk?” ”Bent u wel eens gediscrimineerd?” Er kwam van alles voorbij. Sommige vragen waren zo goed, dat de partijen even de tijd nodig hadden om een goed antwoord te bedenken. Veel leerlingen toonden ook interesse in het zijn van een wijkagent en vroegen of Dave altijd al bij de politie wilde werken. Ze konden een wijkagent nu echt een beetje leren kennen. De leerlingen gaan samen met de begeleidende studenten verder in beraad over hun thema en het uiteindelijke project! Blijven jullie ook op de hoogte?
Tamara

Meer projecten uit Move in Den Haag