Indische Buurtschool en B.O.O.T. aan de slag in Oost

Samen maken leerlingen van de Indische Buurtschool en B.O.O.T. studenten de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

Evenement Indische Buurtschool in Flevopark

Het is zover! Het evenement in Flevopark gaat beginnen!
In de vroege morgen worden alle laatste voorbereidingen getroffen, waarna het feest begint om 11 uur in Flevopark. Er worden tafels neergezet en een gebied afgebakend. Om 11:30 arriveren de kinderen van de Indische Buurtschool en zijn druk bezig met het klaarzetten van alle activiteiten. Er is een parcours uitgezet voor een estafetterace, een touw neergelegd voor touwtrekken en de goaltjes kunnen worden gebruikt voor een potje voetbal.
Bij aankomst gaan de kinderen eerst hapjes klaarmaken onder begeleiding van Amira. Dit bestaat uit fruit en groenten op satéprikkers met, of zonder poffertjes. Er is humus gehaald, wat wordt gebruikt als dip bij stukjes komkommer en tomaat. Water wordt in kannen geschonken, met fruit om een smaakje toe te voegen. Smullen en genieten!
Om 12:00u is er de gelegenheid voor Zumba. Er zijn verschillende kinderen, ouders en buurtbewoners die meedoen. Daarna komen de heren van de Pleingames. Er wordt gehockeyd, gebadmintond en er is een gelegenheid om te boogschieten. Een dance battle wordt georganiseerd door één van de studenten van de HvA. Uiteindelijk weten de kinderen niet meer te kiezen tussen het grote aanbod spellen.
Ook de kinderen van groep 6 sluiten aan, waardoor de gezelligheid toeneemt. Iedereen heeft het naar zijn zin. Ouders, kinderen en buurtbewoners reageren dolenthousiast!
Als de klok bijna 2 uur slaat volgt er nog een bedankwoordje.

Het was een geslaagde dag!!

Talenten

Het evenement is bedacht. Een sport-spel dag in het Flevopark, met gezonde snacks. Voor wie? De hele Indische Buurt. Om taken te verdelen tijdens de dag zijn eerst de verschillende talenten van de scholieren bepaald. Aan de hand van een aantal vragen wordt gekeken welke talenten bij de kinderen het meest naar voren komen. Zo heb je de verkenner, de ontwerper, de regelaar en de verteller. Vier talenten die nodig zijn om een mooi en leuk evenement vorm te kunnen geven.
Aan de hand van de talenten worden taken verdeeld. De verkenners gaan de buurt rond om mensen te informeren over het evenement. De ontwerpers worden ingezet om een mooie flyer te ontwikkelen die in veelvoud verspreid kan worden door de buurt. De regelaar vervolgens zijn verantwoordelijk voor het opstellen van een tijdschema en activiteiten (wat mogelijk is in een park) en tot slot zullen de vertellers het een en ander mede delen op de dag zelf.
Met die talenten in samenwerking hebben de kinderen de regie over de dag en kunnen zo bepalen hoe het eruit komt te zien.
De laatste les worden de puntjes op de i gezet.

Vervolg – evenement

Ja, de kick-off is geweest. Alle ideeën zijn verzameld. We hebben een mooi beeld van de wensen van de kinderen. Het eindproduct gaat zijn: een evenementen met sport en (gezonde) voeding. Met wie was de grote vraag; alle kinderen van de Indische Buurtschool, de ouders en buurtbewoners. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Hoe meer animo, hoe beter de thema’s overgedragen worden naar diegene die er baat bij hebben.
Nu is nog de vraag, wat gaan we doen? Waar gaan we het organiseren? En wat voor spellen en voeding wordt er aangeboden.
De volgende lessen gaan daar over, meer volgt hieronder, bij de volgende update!

Kennismaking!

Het is zo ver! De eerste lessen zitten erop, en wat was het gezellig. Tijdens deze eerste lessen hebben we ons voorgesteld en hebben we een kleine introductie gegeven wie wij zijn en wat Move doet. De leerlingen waren heel enthousiast en wisten al heel veel over gezondheid en bewegen, top! In het begin hadden we niet echt een idee met wat voor groep we te maken hadden, maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee. De leerlingen kwamen met veel leuke ideeën over wat we kunnen veranderen in de wijk, van giga speeltuinen tot buurtfeestjes. Het is natuurlijk nog een beetje een geheim wat voor leuks we hebben verzonnen 🙂
Voor een deel van de groep zit de opdracht er alweer op, namelijk voor Julia, Mitchell en Karlijn. We willen daarom de leerlingen een hele leuke en ook leerzame tijd toe wensen, succes! Vanaf nu gaat het project verder met Hajar, Jasper en Rhea. De studenten bezig met dit project zijn studenten van de minor opleiding Global Health.

Mitchell

Meer projecten uit Amsterdam