Move in Den Haag

Kinderraad Rivierenbuurt in actie!

Kinderen van Kinderraad Rivierenbuurt maken de wijk een stukje mooier! Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

De wijkverkenning

Het is al weer 4 weken geleden dat wij de eerste ontmoeting hebben gehad met de leerlingen. Gelukkig konden we vandaag weer van start! We begonnen de dag klassikaal (op 1,5 afstand natuurlijk) en hebben terug geblikt op de eerste bijeenkomst. Vervolgens vertelden we wat we vandaag zouden gaan doen. Namelijk…….de wijkverkenning!! Tijdens de wijkverkenning gaan de leerlingen de bewoners van de Rivierenbuurt interviewen.

Voordat we op pad konden gaan hebben we eerst goed nagedacht wat we willen vragen aan de mensen. De kinderen kwamen met leuke vragen zoals: “Sport u veel?”, “Vindt u dat u gezond eet?”, “Kent u de schijf van vijf?”, “Heeft u vooral gezond of ongezond eten thuis?” en “Beweegt u elke dag?”. De leerlingen hebben zich tijdens de verkenning goed aan de corona maatregelen gehouden en wezen Peter, Sam en mij er zelfs op als we te dicht bij elkaar stonden! Na de verkenning verzamelden we weer in de klas. We hebben besproken wat we te weten zijn gekomen en hebben vervolgens alle ideeën opgeschreven. De kinderen vertelden dat ze de bewoners uit de Rivierenbuurt meer willen laten bewegen en gezonder willen laten eten. De leerlingen hebben zoveel goede ideeën dat we gaan stemmen welk idee het wordt. De leerlingen en wij zijn heel enthousiast en we kijken uit naar het uitwerken van het plan. Over twee weken zijn we weer terug en gaan we het idee bekend maken…. tot snel weer!

De kennismaking tussen Move en de Kinderraad

Afgelopen woensdag hebben wij de eerste bedenk- en doe-sessie gehad met de leerlingen. De eerste les stond in het teken van kennismaken. Wij hebben verteld wat Move is en waar we met de leerlingen heen gaan werken. Vervolgens hebben de kinderen zich aan ons voorgesteld door middel van een voorwerp dat ze hadden meegenomen. Nadat we kennis met elkaar hadden gemaakt hebben we ons gericht op het thema: Beweging & Gezondheid. De kinderen waren enthousiast en begonnen al snel met brainstormen. We merkten dat de leerlingen creatief zijn en heel veel ideeën hebben. Volgende week gaan we de wijk verkennen. Zo kunnen wij de verbeterpunten en de kwaliteiten goed analyseren. Wij hebben dit ervaren als een leuke en leerzame dag, wij kijken uit naar volgende week!

Tamara

Kinderraad rivierenbuurt Den haag komt in actie!

Hoi! Wij zijn Sam, Peter en Tamara. 3 vrijwilligers die samen met de leerlingen van de Jan van Nassauschool de Rivierenbuurt willen verbeteren. De komende weken zullen wij samen met de kinderen ideeën uitwisselen en de wijk verkennen. Wij gaan letten op de verbeterpunten en de kwaliteiten van de buurt. Deze week is de eerste bijeenkomst op school. Wij zijn heel benieuwd naar de ideeën van de leerlingen. Ben jij ook nieuwsgierig? Houd onze updates dan goed in de gaten!

Meer projecten uit Move in Den Haag