Tilburg

Jeanne d’Arc in actie!

Leerlingen van de Jenaplanbasisschool Jeanne d’Arc komen samen met studenten van ESN in actie om hun buurt een boost te geven! Bekijk snel alle updates van dit project!

Neighbourhood exploration day!

On the second session, together with the Jeanne d’Arc Primary School children, we had the opportunity to explore the neighbourhood and interview several local residents. With their chosen theme of Safety and Welfare, we prepared a list of guiding questions for the children to use when interviewing the local residents. They were based on the issues around the neighbourhood and the possible changes that they would like to see. During this exploration, the children were very enthusiastically participating. So, it is safe to say, it was a huge success!

With the information we gathered during the exploration, we continued with the session by brainstorming ideas to improve the neighbourhood together with the children. The children were divided into 5 groups and each group pitched in an idea of a project that can help improve the neighbourhood. There were many amazing ideas that the children came up with. However, their favourite idea was the project to clean their local pond! Therefore, next week we will start the planning of the execution of the project. We are excited to make this project come to life!

Cinthya

Kennismaken in het engels

De kinderen van basisschool de Jeanne d’Arc gaan een heel bijzonder Move-project doen. Zij gaan het project in het Engels doen! Het Engels van sommige kinderen is echt al heel erg goed. Tijdens het voorstelrondje van de studenten werd duidelijk dat ze van over heel de wereld komen, en daarom dus ook veel verschillende talen kennen. Soms zorgt het nog wel een klein beetje voor verwarring. Zo vroeg een leerling zich af of Bianka, die uit ‘Hungary’ komt, dan ook altijd ‘hungry’ is en of alle mensen daar dus altijd honger hebben. Dit is gelukkig niet zo te zijn, haha!

Binnen het thema Veiligheid & Vrijheid gaan ze komende week de wijk in om buurtbewoners te interviewen. De kinderen hebben zelf al veel ideeën en zien ‘iets met een actie tegen pesten’ of een project met een sportief element wel zitten. Wij zijn in ieder geval heel erg benieuwd wat ze allemaal nog meer gaan bedenken!

danique

Meer projecten uit Tilburg