Tilburg

Met de huifkar naar de Universiteit? Dat kan gewoon!

Samen met de studenten van studentenvereniging T.S.C. st. Olof gaan de leerlingen van basisschool de Alm kijken hoe zij hun buurt veiliger en fijner kunnen maken voor alle inwoners van de wijk.

De grote onthulling!

25 juni was het dan zo ver! Groep 8 heeft hun rookvrije zone rond het schoolplein onthuld. Dit werd gedaan door gemeenteraadslid Sanne Heijndijk tijdens de feestelijke afsluiting van het project. Het was een groot feest met muziek, hapjes en drankjes!

Rookvrije zone

Om de ouders meteen op de hoogte te stellen van het nieuwe rookverbod, hebben de leerling zelf verbodsborden ontworpen waarop het verbod op creatieve wijze is uitgedrukt. De zelfgemaakte borden zijn tegen de hekken op het schoolplein geplaatst!

Feestelijke afsluiting

Tijdens een bedenk & doe sessies hebben de kinderen, samen met de studenten, besloten een rookvrije zone te maken bij de school. Er waren tijdens de sessies nog veel meer creatieve ideeën, zoals het maken van een chill-plek en het beschilderen vuilnisbakken. Door de rookvrije zone hopen de kinderen een gezondere leeromgeving voor zichzelf te creëren.

Een gezellig studentenuitje

Met de huifkar naar de universiteit, dat is nog eens wat anders dan de schoolbus!

Meer projecten uit Tilburg