Move in Tilburg

Kinderen van R-Newt komen samen met studenten in actie voor de wijk!

Kinderen van R-Newt komen samen met studenten in actie voor de wijk! Ben jij ook benieuwd naar wat ze gaan doen? Lees dan snel verder!

De feestelijke afsluiting van project Rooseveltplein!

Tijdens de feestelijke afsluiting werd het bord onthuld met de 9 gouden regels. Hiervoor werd het Rooseveltplein kleurrijk versierd en veel buurtbewoners waren aanwezig. De middag werd geopend met een openingsspeech waarbij één van de studenten en één van de kinderen een woordje kon doen. Ouders konden alvast wat drinken en een plak cake halen. Tevens was het lekker weer en draaide er muziek, de sfeer zat er al goed in. Vervolgens werd het bord onthuld wat in teken staat van de veiligheid en leefbaarheid voor de kinderen die spelen bij het Rooseveltplein. Hierna was er een optreden van een rapper! De kinderen konden woorden schrijven op briefjes waarna de rapper ter plekke ging freestylen en deze woorden gebruikte. De kinderen waren erg enthousiast en genoten van de rapper. Ook was er een ideeënbox neergezet waarbij buurtbewoners ideeën konden schrijven ter verbetering van de veiligheid. Ondertussen genoten de ouders ook van het optreden, op een terrasje. Na het optreden konden de kinderen een snoepzakje, chips en ranja halen. De kinderen uit de buurt vonden het een geslaagde middag. Vooral de kinderen van dit project konden trots zijn op het geleverde werk van de afgelopen weken en ze genoten vooral van de afsluiting.

iris

Versot x Spelen zonder vervelen

De eerste sessie met de 8 kinderen van het Rooseveltplein en de studenten van o.a. studievereniging Versot stond in het teken van kennis maken. Eerst werd er verteld over de betekenis van Stichting MOVE en wat de stichting doet. Wij en de kinderen stelden ons aan elkaar voor, dit ging luchtig en de kinderen waren erg nieuwsgierig. Ook vertelden zij graag over hun eigen leven, zo hebben wij veel geleerd over de Turkse keuken. Ook hebben wij als studenten verteld over ons leven, zoals het feit dat wij op kamers wonen en dat wij studeren aan de Universiteit van Tilburg. De gesprekken liepen vlot en na de kennismaking was het tijd voor het bespreken van de wijk. De kinderen vertelden dat er gepest wordt (door oudere kinderen) en dat er soms drugs wordt verhandeld. Ze vinden het een leuke wijk, maar het kan volgens de kinderen echt nog een stuk gezelliger/ veiliger. De kinderen hebben al een bijdrage geleverd aan het regelen van een bord met 9 spelregels, zoals niet pesten, respect hebben voor elkaar, en geen afval achterlaten. Dit bord wordt binnenkort op het Rooseveltplein geplaatst. Ze hebben meegeholpen met het bedenken van de regels en hebben tekeningen gemaakt die zijn verwerkt in de opmaak. Dit motiveert de kinderen zeker om verder aan de slag te gaan met het vervolg van dit project, hun bijdrage telt en loont!
De tweede sessie stond in het teken van de wijk verkennen. De groep werd verdeeld in twee en binnen iedere groep had ieder kind een taak. Zo was er een journalist,

iris

Meer projecten uit Move in Tilburg