Move in Enschede

Kinderen van voetbalvereniging Victoria komen in actie!

Kinderen van VV Victoria komen samen met studenten van social work in actie en organiseren een sportmiddag! Lees snel verder hoe de organisatie en afsluiting is verlopen.

Move in beweging

Vorige week woensdag, 5 mei, hebben de kinderen van de ontmoetingsclusters Victoria samen met Stichting Move een sportmiddag gehad in de Enschedese wijk Wesselerbrink. Het was hard werken en veel geregel, maar uiteindelijk hebben de kinderen gekozen voor een sportmiddag op het voetbalveld van Victoria. Het voetbalveld werd verdeeld over vier vlakken, elk vlak had zijn eigen sport. De kinderen hebben gevoetbald, gevolleybald, gehockeyd en op het springkussen gespeeld. Van al dat sporten kregen de kinderen in de wijk dorst en honger. Dat was geen probleem, want hier hadden de kinderen natuurlijk al voor gezorgd. Door een sponsoring van de Jumbo in Wesslerbrink (dankjewel Jumbo!!) hebben de kinderen zelfgemaakte smoothies, hapjes en drankjes geregeld voor hun bezoekers. Ondanks het regenachtige weer was het een geslaagde dag en waren er veel kinderen aanwezig om gezellig mee te sporten. Aan het einde van de middag waren de kinderen heel moe, maar ook heel trots op zichzelf om wat ze hebben neergezet. Wat een prestatie! ‘Ik vind het echt vet cool dat iedereen voor ons is gekomen’ schreeuwde Lorena, een van de kinderen van de ontmoetingsclusters. Kortom, het harde werken werd beloond met een gezellige sportmiddag en een voldaan gevoel.

Rowena

Meer projecten uit Move in Enschede