Move in Tilburg

Kinderfestival! – samenwerking serve the city Tilburg | Magister Juribes | Move

Op donderdag 8 juli vond het allereerste Kinderfestival van Tilburg plaats. Een samenwerking tussen Serve the City Tilburg, studenten van Magister JFT Juribes en met een beetje hulp van Move. Lees hier meer over het Kinderfestival!

Kinderfestival!

Maanden van voorbereiding, last-minute aanpassingen, rekening houden met de wisselende coronamaatregelen en studenten die plots in quarantaine moesten: het werd ons niet makkelijk gemaakt maar uiteindelijk is het gelukt: HET KINDERFESTIVAL!

Op donderdag 8 juli vond het allereerste – maar hopelijk niet laatste – Kinderfestival van Tilburg plaats. Een samenwerking tussen Serve the City Tilburg, studenten van Magister | Juribes en met een beetje hulp van Move. Waar Move het contact met de uitgenodigde basisscholen Hubertus en Jeanne d’Arc onderhield en zorgde dat de communicatie goed verliep, hebben studenten van Serve the City en Magister alles voor de dag zelf op touw gezet. Zij maakten het draaiboek, zorgden voor de benodigde materialen, zochten genoeg vrijwilligers bij elkaar en hebben zelfs een etiquettediner georganiseerd om genoeg geld op te halen voor de uitvoering!

Vijf klassen van basisschool Hubertus – groepen 5, 6 en 7 – en twee klassen van basisschool Jeanne d’Arc – groepen 5/6 en 7/8 – waren uitgenodigd voor een dag speelplezier! Een DJ, reuzentwister, een stormbaan, estafette, springkussen, dansworkshop: er was vanalles te doen! Ook werd er natuurlijk gezorgd voor genoeg drinken, snacks en een lekker ijsje aan het einde van de dag!

Wij zijn trots op wat we samen hebben neergezet en zoals wij van docenten en directeuren te horen kregen: ‘Het is zo goed dat jullie dit doen voor deze kinderen. Velen zal dit echt bijblijven!’

Danique

Meer projecten uit Move in Tilburg