Eindhoven

Klaar voor de Start? Af!

Move schiet uit de startblokken bij basisschool ’t Startblok. De studenten en leerlingen zijn razend enthousiast. Bovendien is het thema zeer toepasselijk voor de school: Beweging en Gezondheid. Lees hier meer over hun project!

Move schiet uit de startblokken!

Gedurende de afgelopen weken zijn 7 studenten van de TU Eindhoven achter de schermen druk bezig geweest met de voorbereidingen van een nieuw Move-project.
Voor de kinderen van groep 8 van Basisschool ’t Startblok was op dinsdag 12 november eindelijk hét moment gekomen om kennis te maken met de studenten en te starten met Move! Dit werd met luidkeels enthousiasme omarmd waarna de ideeën rijkelijk begonnen te vloeien.

Naast de introductie van Move hebben de kinderen en de studenten spelenderwijs met elkaar kennis gemaakt en hebben de kinderen lichtelijk gezien wat het studentenleven in houdt. Hierover zullen ze over een aantal weken meer leren tijdens een heus uitstapje naar het studentenleven! Deze introductie moest echter niet te lang duren, want de kinderen zaten te springen om ons al hun goede ideeën te vertellen!

We zijn snel aan de slag gegaan met de voorbereidingen voor de wijkverkenning welke volgende week plaats vindt. Er werden in groepjes mindmaps gemaakt en vragen beantwoord om er achter te komen waar bij de wijkverkenning het vergrootglas op gericht moet worden. De bedoeling was dat uitgezocht werd wat er in de wijk verbeterd kan worden, maar oplossingen vlogen ons al om de oren!

Tijdens de evaluatie werd de blijdschap van de kinderen door Ilsa prachtig verwoord:
“Ik woon hier al mijn hele leven en zie erg veel dingen die beter kunnen. Ik vind het heel fijn dat we daar eindelijk iets aan kunnen veranderen.”

Voor de wijkverkenning weten de kinderen alvast wie de speurneus, de journalist, de tijdsbewaker en de gids is. De studenten gaan achter de schermen hard aan de slag om de stapel ideeën om te zetten in een goed plan.
Eén ding is zeker: tot het weerziens zullen de kinderen hun oren en ogen open houden!

Thijn

Meer projecten uit Eindhoven