Move in Utrecht

Leerlingen van de Ariënsschool zetten zich in voor de wijk!

Leerlingen van de Ariënsschool zetten zich samen met studenten van Veritas en Unitas in voor de wijk! Ben jij benieuwd naar wat ze gaan doen? Lees dan snel verder!

Groep 7 van de Ariënsschool gaat aan de slag met ontwerpen!

Tijdens de laatste twee Bedenk en Doe Sessies hebben de kinderen van Groep 7 hard gewerkt aan het Move-project. In Bedenk en Doe Sessie 3 is een deel van het project idee bekend gemaakt: Mozaïek! Daarnaast is de Talentenquiz afgenomen, waar duidelijk werd welk taken voor tijdens de afsluiting bij welke kinderen het best past. De leerlingen hebben super goed mee gedaan en hebben verder geholpen met brainstormen over een manier van geld inzamelen! Uiteindelijk is er gekozen voor het idee van een flesseninzameling. Het geld dat dit oplevert zal gebruikt worden voor de feestelijke afsluiting van het project!

Tussen Bedenk en Doe Sessie 3 en 4 hebben de studentvrijwilligers gekeken naar wat de mogelijkheden waren voor het realiseren van het thema Kunst en Cultuur. Tijdens Bedenk en Doe Sessie 4 is het idee bekend gemaakt: Een bankje versieren met mozaïek voor bij het Camminghaplantsoen. De kinderen waren super geënthousiasmeerd en gingen gelijk aan de slag met het bedenken van het thema voor het bankje. Het gekozen thema is geworden: De ruimte! De kinderen pakten pen en papier en lieten hun creativiteit hun gang gaan met het ontwerpen van het bankje. Van alles is er voorbij gekomen: Planeten, sterren, raketten, aliens en de zon!
Wat het uiteindelijke ontwerp wordt, zal bij de volgende sessie bekend gemaakt worden!

Isabel

KINDeren van de AriënsSchool en studenten werken samen!

In Hoograven zijn kinderen van de Ariënsschool in maart 2021 van start gegaan met Move. De kinderen van Groep 7 zijn samen met 5 studenten van de verenigingen Veritas en Unitas begonnen met een project om hun wijk te verbeteren! Kunst en Cultuur is het door de kinderen gekozen thema.

Isabel

Meer projecten uit Move in Utrecht