Move in Groningen

Leerlingen van de Hoeksteen komen met studenten van G.S.R.C. in actie!

Leerlingen van CBS De Hoeksteen komen samen met studenten van rugbyclub G.S.R.C. in actie voor de wijk! Lees snel verder wat de plannen zijn!

HET HELE PROJECT KOMT TOT EEN EINDE, EN DE LEERLINGEN MOGEN TROTS OP ZICHZELF ZIJN

Na het leuke uitstapje was het zo ver, het was weer tijd voor de afsluiting van het project bij de Hoeksteen. Eerst gingen de leerlingen de ontworpen stickers in verschillende plekken in Vinkhuizen achterlaten zodat ze verspreid konden worden. Hierna gingen we met zijn alle aflsuiten met muziek, gezonde snacks, voetbal en veel gezelligheid!

Thomas

Een beetje hulp van de gemeente

Voordat we dit project gingen afsluiten, kregen de leerlingen van de Hoeksteen bezoek van Kars van de gemeente. Na een leerzame les over hoe we met afval om moeten gaan, was het weer tijd voor actie. Met zijn allen gingen gingen we afval prikken door de wijk, de klas werd door 2 gedeeld en wij maakten er een wedstijdje van. In totaal hebben de groep 8 leerlingen meer dan 15 kilo afval geprikt binnen één uur!

Thomas

Tijd voor ontspanning in de natuur!

Tussen al het werk een door was er uiteraard tijd voor een leuke activiteit, levend stratego in het bos! Zo snel mogelijk de vlag pakken van het andere team, was alles waar ze aan dachten tijden dit uitje. De tijd vloog voorbij in het bos van Vinkhuizen, hier was natuurlijk ook ruimte voor snacks en een leuke groepsfoto.

Thomas

Leerlingen van CBS de Hoeksteen laten al hun creativiteit los!

Nu het idee was gekozen werd het tijd voor het ontwerpen, de leerlingen gingen hier druk mee bezig. Er was wel een kleine aanpassing, de stickers zullen niet meer geplakt worden op prullenbakken maar uitgedeeld worden aan de leerlingen. Ze moesten nu dus ook vooral mensen oproepen om afval weg te gooien. Uiteindelijk hadden alle leerlingen ontwerpen gemaakt die heel erg van elkaar verschilden, sommigen hadden dit zelfs al digitaal ontworpen! Wij stonden met zijn allen voor een lastige keuze.

Thomas

De voorbereiding: Brainstormen voor jouw eigen wijk!

De afgelopen weken zijn leerlingen uit groep 8 van basisschool de Hoeksteen weer met een nieuwe Move project bezig samen met leden van studenten rugbyclub G.S.R.C.
Met het project wilden de leerlingen iets teruggeven aan de wijk en het thema die ze uit hadden gekozen was natuur en milieu. Om te onderzoeken wat ze zouden kunnen doen zijn ze op tocht door Vinkhuizen geweest en het viel hen op dat terwijl er veel prullenbakken aanwezig zijn in de wijk er ook veel afval op straat ligt. De leerlingen kwamen met veel goede ideeën, zoals creatieve prullenbakken, hondenparken en borden, maar het idee dat uiteindelijk gekozen werd, was het ontwerpen van stickers om op prullenbakken zodat ze meer opvallen. Hiervoor was nog veel werk nodig, de leerlingen hadden een drukke tijd voor zich!

Meer projecten uit Move in Groningen