Move in Den Haag

Leerlingen van de Spoorzoeker komen in actie!

Leerlingen van groep 7 van basisschool de Spoorzoeker komen samen met studenten in actie voor de wijk! Ben jij benieuwd wat ze gaan doen? Lees snel verder!

Feestje!

Wat hebben we een lol gehad! Lekker eten en drinken uit verschillende landen in de buitenlucht. Er werden oudhollandse spelletjes gedaan, maar met een culturele twist, we gingen Barra happen. Er ging een kletspot rond om culturele gesprekken opgang te laten komen. Lekker sporten is ook gebeurd, er waren basketballen, hoepels en er werd actief blik geworpen. De henna was een grote trend, de rij is niet leeg geweest! De kinderen hadden zo hard gewerkt die dag dat ze vermoeid terug kwamen in het klaslokaal maar wat waren ze enthousiast.

Kyra

De laatste voorbereidingen!!

Vandaag zijn de laatste voorbereidingen gedaan voor de feestelijke afsluiting van basisschool de spoorzoeker groep 7!
We hebben van alles gedaan om de culturenmiddag op 25 juni in het hof van Heden zo goed mogelijk te laten verlopen. De flyers zijn gemaakt, een platte grond, het draaiboek en de nieuwsbrief is geschreven!
De flyers zijn zelfs al verspreid op allerlei plekken!
Groep 7 en de comissie van stichting Move hebben er zin in!

Kyra

Een kijkje in het leven van de studenten

Vandaag hebben de kinderen uit groep 7 van basisschool Spoorzoeker een kijkje kunnen nemen in het leven van de studenten. De dag begon met een filmpje van de weg naar school en een kleine rondleiding door de school. Daarna kregen de kinderen een online ‘lesje’ van een echte hbo docent! Toen werd het even stil, want het is toch wel spannend om vragen te stellen aan een hbo docent. Na een tijdje kwamen de kinderen een beetje los en barste de vragen uit. Ze hebben nog wat kleine opdrachtjes gemaakt die te maken hadden met het studenten leven en natuurlijk nog een spelletje. Een hele leuke ochtend, dat kan je wel zeggen!

Het idee is bekend!

De kinderen uit groep 7 van basisschool de Spoorzoeker hebben gehoord wat ze mogen organiseren!
De kinderen hadden de keer ervoor aangegeven wat ze graag wilde doen als project, wij (studenten) hebben hierover nagedacht en hebben toen 1 idee uitgekozen. Dit hebben we nu bekend mogen maken. Het was spannend maar het is een culturele middag geworden! We hebben met de kinderen een talenten quiz gedaan om te bepalen wie welke rol zou krijgen in het project. ‘ik ben creatief” ‘ik kan goed rekenen’. Daarna zijn de kinderen hard aan de slag gegaan met het uitwerken van het idee.
Wilt u hier de resultaten van zien? Blijf hier dan checken om up to date te blijven!

Een hele leuke dag!

Groep 7 van basisschool de Spoorzoeker en wij (studenten Social Work van InHolland) hebben er gisteren een leuke middag van gemaakt! Het was de eerste ontmoeting met de kinderen, ondanks het introductie filmpje dat wij voor de kinderen hadden gemaakt was het toch nog moeilijk om onze namen te raden. De kennismaking was wel een beetje gek, want hoe konden de kinderen nou kennismaken met alle studenten als er maar twee op school mochten komen? Dit hebben we opgelost door de andere studenten online deel te laten nemen. We begonnen de dag met een uitleg over stichting Move en gingen toen door naar een spel om elkaar beter te leren kennen. Hieruit kwamen veel verhalen, maar of we alles wel konden geloven was maar de vraag want er werden ook veel gezellige grapjes gemaakt! De kinderen leerden over het studentenleven en gingen daarna in discussie over de veiligheid en vrijheid in de wijk, de kinderen vonden het wel spannend toen ze hoorden dat we volgende keer met buurtbewoners gaan praten, maar ze hadden er wel zin in. Net als de leerlingen hebben wij, studenten, ook veel zin in de volgende sessie!

Meer projecten uit Move in Den Haag