Move in Tilburg

Leerlingen van De Zuidwester komen in actie voor de wijk!

Leerlingen van basisschool De Zuidwester komen samen met studenten van T.S.V. Plato in actie voor de wijk! In een korte tijd hebben zij een prachtig project opgezet. Lees hier wat zij hebben gedaan!

In een korte tijd studentenvereniging Plato met basisschool Zuidwester aan de slag!

In een periode van 2,5 week hebben wij vijf studenten van studentenvereniging Plato uit Tilburg een project opgezet op basisschool de Zuidwester. In deze korte periode hebben wij de leerlingen meegenomen in het studentenleven maar ook soep en hapjes gemaakt. Deze recepten hebben de leerlingen zelf bedacht. Dit werd uitgedeeld in het wijkcentrum de Nieuwe stede waardoor er een mooie ontmoeting ontstond tussen jong en oud. Ondanks dat deze periode maar kort geduurd heeft, hebben wij deze periode wel als waardevol gezien. Zo hebben wij digitaal een rondleiding door de studentenvereniging verzorgd, lieten wij leerlingen onze studentenkamers online zien en leerde de leerlingen met een spelletje hoe studenten met dienbladen lopen. De enthousiaste gezichten van de leerlingen waren erg aanstekelijk.

Wij hebben als commissie veel plezier gehad om op een leuke manier met leerlingen kort een project op te zetten. Natuurlijk hadden wij veel meer tijd hierin willen steken maar doordat corona roet in het eten gegooid werd, konden wij helaas niet in normale vorm het project doorvoeren. Toch denken wij dat wij in een korte periode leerlingen maatschappelijk bewust hebben mogen maken. Wij zijn trots op ons eindresultaat!

Groetjes,
Tom, Lara, Lauri, Lisanne en Britt