Lekker Op Dreef in Utrecht

Leerlingen van basisschool Op Dreef in Utrecht gaan samen met studenten van Veritas aan de slag met het thema Natuur & Milieu. Hoe gaan zij hun wijk Overvecht een stukje schoner, mooier en milieubewuster maken? Hou de updates in de gaten!

Op wijkverkenning!

Vandaag zijn we voor de tweede keer bij groep 7 van basisschool Op Dreef langsgegaan! De kinderen hebben gekozen voor het thema Natuur en Milieu, dus daarmee zijn we weer volop aan de slag gegaan!

Na een korte brainstormsessie zijn we de wijk in gedoken om de buurtbewoners te vragen wat zij vonden van het afval, hoeveelheid planten en het milieubewustzijn in Overvecht. Na het opdoen van al deze ideeën zijn we in groepjes gaan verzinnen wat we het beste kunnen doen om de wijk te verbeteren. De originele en creatieve ideeën waren volop aanwezig en uiteindelijk zijn er twee favorieten uitgekomen: een magische vuilnis/asbak of een gaaf kunstwerk van verzameld plastic!

De kinderen, en wij ook, zijn super enthousiast! Stay tuned voor verdere updates over dit project en houd de website en Instagram in de gaten om meer te weten over welk project we uiteindelijk gaan opzetten!

Eline

Meer projecten uit Utrecht