Move in Tilburg

Magister JFT | Juribes geeft les aan leerlingen IBS Aboe el-Chayr

Studenten bestuurskunde aan de Tilburg University zijn een samenwerking gestart met Stichting MOVE vanuit hun studievereniging Magister JFT I Juribes. Zij hebben twee lessen mogen geven aan groep 6 van IBS Aboe el-Chayr.

Mondkapjes pimpen op de Aboe El Chayr

Afgelopen jaar hebben de leden van de Goede Doelencommissie vanuit Stichting Move een project uitgevoerd op de basisschool Aboe El Chayr. Zij zijn samen met de leerlingen van deze klas aan de slag gegaan met een project rondom het thema ‘ontmoeting en contact’. Aan het begin van het collegejaar heeft de commissie kennis kunnen maken met de leerlingen en vice versa. Ook heeft de commissie samen met de leerlingen de buurt ontdekt tijdens een wijkverkenning.

Na een hevige brainstormsessie waren de leerlingen eruit wat ze graag zouden willen doen, namelijk mondkapjes pimpen met alle andere kinderen uit de buurt! Wegens corona heeft de feestelijke afsluiting op een wat andere manier plaats moeten vinden. De commissie is afgelopen vrijdag daarom langs geweest in de klas, en de leerlingen hebben tijdens de les hun mondkapjes mogen pimpen. Op de foto’s zijn de mooie kunstwerken te zien die de leerlingen hebben gemaakt. De Goede Doelencommissie hoopt dat ze net als op het gezicht van de leerlingen ook op die van jullie een glimlach brengen.

Lizan Cuma

Ontmoeting en contact (maar dan online) met de studenten van Magister JFT | Juribes

Aan het begin van dit schooljaar zijn wij, studenten bestuurskunde aan Tilburg University, een samenwerking gestart met Stichting MOVE vanuit onze studievereniging Magister JFT I Juribes. Wij hebben twee lessen mogen geven aan groep 6 van IBS Aboe el-Chayr. De leerlingen hebben gekozen voor het thema ‘ontmoeting en contact’. Dit is een leuke uitdaging in de huidige pandemie waarin ontmoetingen en contacten worden beperkt. Samen met de leerlingen hebben we een plan hiervoor ontworpen. We gaan mondkapjes maken om op een verantwoorde manier nog samen te kunnen zijn en posters maken die we in de buurt ophangen om mensen een hart onder de riem te steken. Helaas moesten de scholen sluiten, maar wij hebben niet stilgezeten. Om het contact met de leerlingen te behouden hebben we online challenges bedacht, zodat de leerlingen bezig blijven met het project. Bij de eerste challenge moesten leerlingen voorbijgangers begroeten bij het verzamelen van natuurlijke materialen voor het maken van een smiley. Hiermee moesten zij aangeven hoe zij zich de afgelopen tijd hebben gevoeld. Inmiddels zijn wij bezig met de tweede challenge: het maken van mondkapjes. De kinderen beginnen alvast aan een ontwerp voor hun mondkapje, zodat zij dit ontwerp later echt kunnen gaan maken. Op deze manier stimuleren wij de kinderen om actief bezig te zijn met het project. Wij hopen heel erg dat wij binnenkort het project op een leuke manier kunnen voortzetten waarbij offline lessen weer zijn toegestaan.

Faridi

Meer projecten uit Move in Tilburg