D.O.M-Project

D.O.M-Project (Domtoren, Overvecht, Mattheusschool)
Studenten van studievereniging Versatile en kinderen van de Mattheusschool in Overvecht gaan samen een ‘mini Domtoren’ maken. Op deze manier willen ze de wijk Overvecht en de binnenstad van Utrecht met elkaar verbinden.

De Dom

Tijdens onze derde Bedenk & Doe sessie op de Mattheusschool hebben we de uiteindelijke keuze gemaakt voor ons project. Om alles zo eerlijk mogelijk te laten verlopen hebben de kinderen blind gestemd en is de keuze uiteindelijk gevallen op het maken van een miniatuurversie van de Domtoren! Dit kunstwerk willen wij dan samen met de kinderen ontwerpen en maken van gerecycled materiaal. Nadat deze keuze was gemaakt, deden we met de klas een talentenquiz om te kijken welke functie de leerlingen kunnen gaan uitvoeren binnen het project. De regelaars begonnen aan een draaiboek, de ontwerpers maakten schetsen, de vertellers ontwierpen flyers en de verkenners keken alvast naar de begroting. Een mooi idee van één van de ontwerpers was: “Move moet ook op de vlag, anders zou dit (project) er niet zijn!” Al met al was het een hele geslaagde dag!

Odessa

Overvecht Ontdekken

Op dinsdag 20 november zijn wij, studenten van studievereniging Versatile, voor de tweede keer bij de Mattheusschool op bezoek geweest. Deze tweede sessie stond in het teken van de verkenning van de wijk Overvecht. Met het thema Kunst en Cultuur in gedachte gingen wij met de leerlingen de wijk in om buurtbewoners te interviewen en ideeën te bedenken voor een leuk project. Hierbij hadden de leerlingen allemaal een eigen taak als bijvoorbeeld tijdsbewaker, wegwijzer, interviewer of journalist. Bij terugkomst in de klas werden de creatiefste ideeën vol enthousiasme gepresenteerd, waarnaar uiteindelijk een prachtige top twee is gevormd: een culturele markt óf een miniatuurversie van de Domtoren (gemaakt van zwerfafval)! Op de foto interviewen de leerlingen de meneer die de inspiratie gaf voor het idee van de Domtoren. Hij zei: ´De Domtoren is het teken van Utrecht en dat zien we nog niet terug in Overvecht.´

Odessa