Mattheusschool komt in actie

Samen maken leerlingen van Mattheusschool en studenten van Versatile de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

Overvecht Ontdekken

Op dinsdag 20 november zijn wij, studenten van studievereniging Versatile, voor de tweede keer bij de Mattheusschool op bezoek geweest. Deze tweede sessie stond in het teken van de verkenning van de wijk Overvecht. Met het thema Kunst en Cultuur in gedachte gingen wij met de leerlingen de wijk in om buurtbewoners te interviewen en ideeën te bedenken voor een leuk project. Hierbij hadden de leerlingen allemaal een eigen taak als bijvoorbeeld tijdsbewaker, wegwijzer, interviewer of journalist. Bij terugkomst in de klas werden de creatiefste ideeën vol enthousiasme gepresenteerd, waarnaar uiteindelijk een prachtige top twee is gevormd: een culturele markt óf een miniatuurversie van de Domtoren (gemaakt van zwerfafval)! Op de foto interviewen de leerlingen de meneer die de inspiratie gaf voor het idee van de Domtoren. Hij zei: ´De Domtoren is het teken van Utrecht en dat zien we nog niet terug in Overvecht.´

Odessa

Meer projecten uit Utrecht