Minder afval in Kanaleneiland!

Leerlingen van de Kaleidoskoop en studenten van Triton komen samen in actie voor de wijk! Dit doen zij vanuit het kinderraad thema ‘omgaan met je wijk’. Tijdens de bedenk & doe sessies hebben ze ontdekt dat er heel veel afval in de wijk ligt. Daar gaan zij verandering in brengen!

Een kijkje bij roeivereniging Triton

De kinderen uit groep 7 hebben afgelopen vrijdag een kijkje mogen nemen in het studentenleven van leden van de roeivereniging Triton. We zijn met de hele klas naar Triton gegaan en zijn de dag daar goed begonnen in het zonnetje op het balkon. Daarna hebben we met zijn allen een rondleiding gekregen, op roeimachines gezeten en zelf geroeid in ‘de bak’. Dat roeien was toch moeilijker dan ze dachten, maar wat waren de kinderen snel op de ergometers! Iedereen was heel enthousiast en wat konden ze het goed! We hebben een erg leuke en sportieve dag gehad.

Eva

Afvalopruimactie!

Afgelopen vrijdag hebben de kinderen een afvalrace georganiseerd waarbij zij zoveel mogelijk afval verzameld hebben uit de wijk. Dit afval werd in verschillende afvalzakken gescheiden en de kinderen die het meeste afval opgehaald hadden, wonnen een prijs. Het was een groot succes, want wat hebben ze veel afval opgehaald! De kinderen zijn trots dat zij op deze manier een steentje bij kunnen dragen aan het milieu in hun wijk.
De kinderen waren geschrokken van de hoeveelheid afval dat in de wijk lag. De komende weken zullen de kinderen van basisschool de Kaleidoscoop vaker de wijk in gaan met de afvalprikkers om de buurt een stukje schoner te maken!

Eva

Meer projecten uit Utrecht