Leiden

Morskring in actie voor de wijk

Leerlingen van de Morskring komen samen met studenten van Njord in actie om hun buurt een boost te geven! Bekijk snel alle updates van dit project!

Bedenk en doe sessie: Kennismaken en Brainstormen

Het moment was daar. Les 1. We stonden met de studenten voor het lokaal en ik kon aan alles zien dat we allemaal vrij zenuwachtig waren. Geen van ons had ooit een hele les gegeven aan een klas vol kinderen en we wisten niet zo goed wat we moesten verwachten. We stapten 1 voor 1 de klas binnen. De kinderen keken ons vol verwachting aan en wij probeerden een eerste indruk van hun te krijgen. We wisten niet zo goed wat te doen totdat er vanuit de klas die ene vraag naar voren kwam: “Spelen jullie ook Fortnite?” De klas barstte uit in enthousiasme en het ijs was gebroken.

Wij zijn 5 studenten van de K.S.R.V. “Njord” en wij gaan de komende weken met de kinderen van groep 7B van de Morskring een project opzetten op het gebied van Natuur en Milieu. Wij gaan kijken hoe we deze aspecten in de buurt beter naar voren kunnen laten komen en hoe we het milieu en de natuur kunnen ondersteunen. De studenten zijn er veelal om te helpen en de ideeën komen primair vanuit de kinderen.

In de eerste les hebben we vooral kennis met elkaar gemaakt. Dit deden we door verschillende spellen te doen. Daarnaast hebben we gekeken naar de ideeën die de kinderen hadden voor het project dat ze willen opzetten. Hier zijn hele mooie dingen uitgekomen dus het was een groot succes.

Namens de studenten van groep 7B

Niels