“Natuur en Milieu” centraal bij Op De Groene Alm

Studenten van Storm gaan samen met leerlingen van Op De Groene Alm iets terug doen voor Leidsche Rijn. Bekijk hier alle updates van dit project!

Aan de slag met duurzaamheid op de Groene Alm

Afgelopen dinsdag hebben wij kennisgemaakt met groep 7 van basisschool Op de Groene Alm tijdens de eerste Bedenk en Doe sessie. We hebben onszelf voorgesteld aan de hand van verschillende foto’s die te maken hebben met ons leven. De kinderen moesten hun naam noemen en een woord met dezelfde letter als hun naam wat bij henzelf paste. Zo wisten we gelijk meer over de kinderen en andersom. Daarnaast hebben we samen met de klas gebrainstormd over Natuur & Milieu, ons thema, en hier hebben we een mindmap van gemaakt.

Volgende week gaan we de wijk verkennen bij de volgende Bedenk en Doe Sessie. Ter voorbereiding hierop hebben we het al gehad over de wijk, wat er goed is en wat er beter kan. Wij zijn erg benieuwd wat de kinderen gaan bedenken om de wijk een stukje beter te maken, gelinkt aan het thema Natuur & Milieu!

Van de kinderen kregen we terug dat ze de eerste les erg leuk hadden gevonden, en ze leken erg enthousiast en gemotiveerd om met goede ideeën te komen.

Valerie

Meer projecten uit Utrecht