OBS De Achtsprong in actie voor de Bijlmer!

Leerlingen van OBS De Achtsprong komen samen met studenten van VSPA in actie om hun buurt een boost te geven! Bekijk snel alle updates van dit project!

OBS de Achtsprong verkent de buurt

Tijdens de tweede bijeenkomst op de Achtsprong hebben de leerlingen ons hun buurt laten zien. In drie groepen verkenden we de Bijlmer en namen we interviews met buurtbewoners af. Vanwege het vroege tijdstip verliep het wat moeizaam. De meeste mensen waren op weg naar hun werk en hadden dus geen tijd voor interviews. Gelukkig had dit geen effect op het enthousiasme van de leerlingen en bleven ze vol goede moed mensen aanspreken. Eenmaal terug in de klas werden er in de groepjes al snel een heleboel ideeën bedacht. Van speeltuinen tot afvalbakken, van buurthuizen tot boerderijen en van bomen/planten plaatsen tot een boomhuttenwedstrijd. Alle ideeën werden gepresenteerd aan de rest van de klas, soms zelfs in het Engels. Aan het eind van de les was er enige verbazing bij één van de leerlingen: “Gaan we dit dan echt doen?”. We zijn heel benieuwd welk idee er volgende sessie gekozen gaat worden en wat het eindresultaat zal zijn!

Fay Hogenbirk

Meer projecten uit Amsterdam