Tilburg

Taalbarrière doorbreken door samenspel

OBS De Sleutel doet dit jaar voor het eerst mee met een Move-project en ze pakken het gelijk goed aan! Samen met psychologie studenten van Complex gingen zij de wijk in en vonden zij dat er wel wat meer samen gesport mag worden met al die nationaliteiten en bijbehorende talen in de wijk. Vandaar dat zij in de Week van de Gezonde Jeugd in Tilburg een sportevenement organiseren voor de kinderen van de Taalscholen in de buurt.

Sportdag

Na weken van voorbereiden was het dan eindelijk zo ver. De sportdag voor de taalscholen die georganiseerd is door groep 7 van OBS de Sleutel kon eindelijk van start gaan. Na de speech en een zelf verzonnen dansje werden de groepjes verdeeld en konden de kinderen lekker aan de slag met allerlei verschillende sporten. De kinderen konden zich uitleven met tweelingvoetbal, spinbal, estafette, hindernisbaan, stand in de mand en ook de pauze plek met eten en drinken was erg in trek. De leerlingen van de sleutel hielpen met de uitleg van de spelletjes, hielden de tijd bij en mochten scheidsrechter spelen. De dag werd afgesloten met een kort woordje en medailles voor iedereen, want natuurlijk was vandaag iedereen een winnaar!

Eline

Tilburg in beweging

OBS De Sleutel is samen met studievereniging Complex van psychologie bezig met een project om de buurt gezonder te maken en meer in beweging te brengen. We hebben tot nu toe twee keer samen gezeten om tot een mooi plan te komen. De eerste keer hebben we elkaar een beetje leren kennen, waarbij we o.a. een quiz hebben gedaan over het studentenleven, en de tweede keer zijn we de buurt in gegaan om mensen te interviewen. Dit heeft de groep super netjes gedaan en er werd gezegd dat alle mensen die ze spraken erg vriendelijk waren. Wat we precies gaan doen blijft nog even een verrassing, maar hier zullen jullie snel meer over horen!

Eline

Meer projecten uit Tilburg