Move in Rotterdam

Groep 7 van OBS Delfshaven in actie voor een moestuin!

Studenten en kinderen van OBS Delfshaven komen samen in actie voor een moestuin op school. Hoe? Dat lees je hieronder!

Obs Delfshaven ontwerpt een moestuin!

Op dinsdag 10 november 2020 hadden wij de derde bedenk en doe sessie met groep 7 van OBS Delfshaven. Deze sessie stond in het teken van het verder uitwerken van het idee van de moestuin. De sessie begon met een leuk creatief spel. De kinderen moesten elkaar de beurt geven en benoemen waar ze het eerst aan dachten bij een moestuin. Nadat de kinderen door dit spel creatieve inspiratie hadden gekregen, zijn ze begonnen met het verzinnen van een plan B. Dit in het geval dat de gemeente geen vergunning voor een moestuin verleent. Het alternatieve idee is om bakken met planten te maken aan de balustrade van het balkon van de school. Tot slot zijn de kinderen in groepjes bezig geweest met verschillende taken als de moestuin ontwerpen, een poster maken, een speech schrijven, een begroting maken en een tijdsplanning opstellen voor het eindfeest. Met deze taken gaan de kinderen in sessie 4 verder. Voordat die sessie komt, krijgen de kinderen eerst nog een kijkje in ons studentenleven!

Angela

OBS Delfshaven in actie!

Op vrijdag 30 oktober 2020 hebben wij de tweede bedenk en doe sessie gehad op basisschool OBS Delfshaven. Deze sessie stond in het teken van een wijkverkenning. De kinderen zijn met z’n allen 1 uur naar buiten gegaan. Tijdens het lopen buiten moesten de kinderen opschrijven wat ze opviel in hun buurt met betrekking tot het thema natuur en milieu. Hierbij viel het op dat er veel afval op de grond ligt en er weinig plek is voor groen in de wijk. De wijkverkenning was erg gezellig voor de kinderen en zeker ook voor ons als begeleiders. Toen we weer op school aankwamen hebben we met de kinderen gebrainstormd over wat ze willen gaan doen voor de wijk. Hieruit kwamen veel leuke ideeën: van nieuwe speeltoestellen tot een opruimactie en nog veel meer. Uiteindelijk hebben de kinderen ervoor gekozen om een moestuin aan te leggen op het schoolplein! We hebben nu al zin in de volgende sessie waarbij we de ideeën voor de moestuin verder gaan uitwerken.

Ookie en Angela

Meer projecten uit Move in Rotterdam