Enschede

OBS Het Pathmos in actie voor de wijk

Samen maken leerlingen van OBS Het Pathmos en studenten uit Enschede de wijk een stukje mooier! Op deze manier leren ze elkaars leefwereld kennen. Blijf op de hoogte van dit project en bekijk snel de projectupdates!

Vlog: bezoek Dirk van de Broek

De kinderen van OBS het Pathmos zijn tot de conclusie gekomen dat er bij de sportdag voor ouderen ook een hapje en een drankje aanwezig moet zijn. Gezond natuurlijk! Onze lieftallige collega ging op bezoek bij de Dirk van de Broek om te kijken of zij ons misschien willen helpen met dit project door ons te sponseren.

Casper Kroon

Introductie

Wij zijn Gabriella, Confiance, Casper, Smilla en Angelle. Wij zijn allen studenten in de bruisende stad Enschede. We werken samen met de leerlingen van OBS het Pathmos aan het verbeteren van de wijk. De leerlingen begonnen eind oktober aan dit project. De leerlingen hebben het thema gezondheid en bewegen gekozen. Ons doel is om de wijk op dit gebied een klein stukje beter te maken.
Na de eerste ontmoeting met de leerlingen uit groep 6 en 8 zijn we van start gegaan. We hebben onder andere buurtbewoners geïnterviewd. De leerlingen hebben samen met ons en hun leerkracht vragen bedacht om te kunnen peilen wat er eigenlijk aanwezig is op het gebied van bewegen en gezondheid. Hieruit kwam dat er eigenlijk voor de leerlingen in de wijk best veel te doen was. Maar voor de ouderen daarentegen zijn de mogelijkheden erg schaars. Daarom hebben de leerlingen van OBS het Pathmos bedacht om voor de ouderen in de omgeving een sportdag speciaal voor hen te organiseren. Hierbij vinden de leerlingen dat gezond eten ook erg belangrijk is. Om de oudere in hun omgeving gezond en sterk te houden is er ook een lekker en gezond hapje en drankje aanwezig.

Binnenkort meer over dit project.

Casper Kroon

Meer projecten uit Enschede