OBS Oog in Al en Perikles samen aan de slag

Leerlingen van OBS Oog in Al willen iets goeds doen voor hun buurt. Studenten van Perikles gaan hen daarbij helpen. Samen maken ze Oog in Al een stukje mooier!

De natuur en milieu markt

De leerlingen uit groep zes van de Johan de Wittschool en studenten van studievereniging Perikles organiseerden op woensdag 20 februari een markt in park Oog in Al om aandacht te vragen voor het thema natuur en milieu.

De leerlingen van de Johan de Wittschool vonden dat er op het gebied van natuur en milieu nog veel te verbeteren valt. Tijdens een rondje door hun wijk verbaasden zij zich over de hoeveelheid rondslingerend afval op de straten en in het kanaal. Dat kon beter! Daarom organiseerden zij de informatiemarkt.

Op de markt waren verschillende kraampjes te vinden waar je onder andere kunstwerkjes van gerecycled plastic kon bewonderen, een rondleiding door het park kon krijgen en afval kon prikken. Ook werd er een speech gegeven en was er een prijs voor degene die het meeste afval had opgehaald. De markt werd druk bezocht en het was prachtig weer. Het was een geslaagde dag!

Sanne

Meer projecten uit Utrecht