Move in Rotterdam

Waalse School groep 8a en studenten van RSG komen in actie!

Kinderen van groep 8a van de Waalse School en studenten van RSG komen in actie voor de wijk! Zij willen hun buurt schoner en mooier maken. Hoe zij dat gaan doen? Dat lees je hier!

Voorbereiding voor de eindactiviteit

Afgelopen weken zijn de leerlingen van groep 8a van de Waalse school hard bezig geweest met het voorbereiden van de eindactiviteit. Deze eindactiviteit zal volgende week plaatsvinden. Tijdens de eindactiviteit gaan de leerlingen afval prikken om de wijk schoner te krijgen. Ook viel de leerlingen tijdens de wijkverkenning op dat de wijk niet veel kleur bevat, daarom gaan de leerlingen na het afval prikken plantjes uitdelen aan de bewoners van de wijk. Om deze activiteit te kunnen doen, moeten er een aantal voorbereidingen getroffen worden. Zo zijn de leerlingen druk bezig geweest met het maken van kaartjes voor bij de plantjes.

Alexandra

wijkverkenning met groep 8a van de Waalse School

Hoihoi,
Wij zijn Alexandra, Daantje, Eske, Isabelle en Rizzy. Op dit moment zijn wij in samenwerking met Stichting Move bezig om een project op te zetten. Wij begeleiden kinderen uit groep 8 van de Waalse school in Rotterdam. Tijdens de wijkverkenning zijn wij in groepjes de wijk Crooswijk in gegaan. Er werden vragen aan bewoners gesteld. Deze vragen hadden betrekking op wat zij van de wijk vinden. Uit deze wijkverkenning is gekomen dat de kinderen en de bewoners de wijk erg vies vinden en kleur missen. Na de wijkverkenning is er nagedacht over een plan wat uitgevoerd kan worden zodat men bewust wordt van de hoeveelheid vuil in de wijk. Wat het uiteindelijke plan is geworden en hoe dat uitgevoerd gaat worden, vertel ik de volgende keer.

Alexandra

Meer projecten uit Move in Rotterdam