Wil jij aandacht besteden aan talentontwikkeling, burgerschapsvorming en verbinding? Dan is een Move-project iets voor jou!  Kijk hieronder hoe jij kunt meedoen, ook in coronatijd!

Basisschoolproject

In onze BASISSCHOOLPROJECTEN leren studenten en kinderen elkaars leefwereld kennen en bedenken de kinderen hoe ze hun eigen buurt kunnen verbeteren. Dit kan bijvoorbeeld een dinershow voor ouderen zijn of het maken van een graffitikunstwerk! De kinderen leren trots te zijn op zichzelf, het resultaat en de wijk. Daar krijgen de kinderen een boost van. En de school dus ook!

• Leerlingen ontwikkelen hun talent en leren hun ideeën te realiseren
  • 4 bedenk en doe sessies in de klas, een feestelijke afsluiting en een educatief uitstapje naar het studentenleven.
  • Geheel kosteloos

VMBO-project

Tijdens MOVE YOUR WORLD OP HET VMBO komen leerlingen vanuit hun eigen ideeën en talenten in actie voor een ander. Ouderen uitleggen hoe hun smartphone werkt, spelletjes spelen met kinderen in het ziekenhuis… Jongeren bedenken zelf waar zij aan willen bijdragen in hun omgeving. Hun zelfvertrouwen krijgt een boost en ze ervaren hoe waardevol ze zijn voor hun omgeving. Er is ook een online versie van dit project.

• Een positieve boost voor de leerlingen en de school
  • Burgerschapsvorming en 21e eeuwse vaardigheden
  • 7 lesuren, makkelijk en flexibel in te plannen
  • Een kleine investering met grote impact
  • Begeleiding door getrainde studenten

Move maatje

MOVE MAATJE

Met MOVE MAATJE koppelt Move een leerling aan een student/young professional. Tweemaal per week neemt de vrijwilliger via Skype of telefoon contact op met de leerling, maakt een praatje en denkt waar nodig mee met schoolopdrachten. Move ontwikkelde daarnaast toffe opdrachten die ze samen kunnen uitvoeren, om talentontwikkeling en burgerschapsvorming te stimuleren.

MOVE IN 1 DAG

MOVE IN 1 DAG, het nieuwste project van Move, is ontwikkeld voor BSO’s, zomer- en weekenscholen en jongerencentra. In één dag komen kinderen en jongeren samen met studenten in actie voor een ander. Met Move in 1 dag ontdekken jongeren in korte tijd hun talent, welke impact ze op hun eigen leefomgeving kunnen hebben en hoe ze maatschappelijk kunnen participeren. Jongeren komen in contact met studenten en ontdekken andere leefwerelden. Een blikverruimende ervaring!

Neem contact op

Enthousiast geworden? Wat leuk! Stel hieronder je vraag of vertel ons op welke manier jij graag wilt meedoen met Move. Dan nemen we zo snel mogelijk contact op om de mogelijkheden te bespreken!

Contactformulier

• Ik ben een...
  • Ik heb een vraag over...